מעל לשלוש שנים חיכו תושבי ישראל לראות את מכשיר ה-iPhone מגיע לארץ ומבצע עליה רשמית. זמן ארוך ומייגע שאילץ רבים לגשת ולרכוש את המכשיר מהחנויות הפרטיות בחו”ל אשר סיפקו את המכשיר במחירים שנעו בין 2000 ל- 3500 ש”ח. עוד בחודש יוני חשפו חברות פלאפון ואורנג’ כי ישיקו את המכשיר לקראת סוף השנה, וכחודש לאחר מכן סלקום הצטרפה גם היא לחגיגה. לאחר מכן, חלו עיכובים רבים שגרמו לדחיות חוזרות ונשנות, בעיקר בשל דרישות רבות של חברת אפל בנוגע למחירים, השקה, פרסום וכמובן החוזה הדרקוני שדרש כי על כל אחת מהמפעילות למכור מספר עצום של מכשירים אשר עומד על 80-100 אלף מכשירים לשנה.
לבסוף, כחודש לפני, נקבע התאריך הסופי להשקה שהוא ה-10.11.2009, יום היסטורי בשוק הסלולר הישראלי הן מבחינת כניסת אפל לישראל והן מבחינת שאר היצרניות שניצלו את העיכובים כדי להשיק את מכשיריהן (כדוגמת N97 ,Galaxy ,Magic ,HD2). הראשונה מבין השלוש אשר חשפה את מחיריה הייתה פלאפון, שעשתה זאת כבר בשעות הצהריים המוקדמות. לאחריה חשפה אורנג’ כשעה לפני חצות והאחרונה לפרסם הייתה סלקום שלא הייתה מוכנה לחשוף את הקלפים לפני השעה 12:00 בלילה שבין רביעי לחמישי.
לקראת תחילת ההשקה הניחו המפעילות (או שהתקשורת הניחה) כי התורים מאחורי דלתות החנויות יהיו ארוכים ועמוסים באנשים, אך בצער רב התבשרו כולם כי ההמונים לא באו ובכל סניף לא נספרה תנועה של מעל ל- 100 איש לערך. תוכלו לצפות בסקירה ובתמונות מביקורנו באירועי ההשקה.
עמוס שפירא, מנכ”ל סלקום מסר בתגובה כי “…בסלקום לא התרגשו ואילו התקשורת היא זו שניפחה את האירוע למימדים עצומים. מבחינת סלקום אין שום בעיה גם שלא להשיק את המכשיר אך מכיוון שלקוחות החברה רוצים את מכשיר האייפון, מספקת סלקום את רצונם ומשווקת את המכשיר. גם במידה ולא נמכור כמות רצינית של מכשירים היום, בשנה יש 365 ימים ואנחנו רק ביום הראשון”. לדברי אחד מעובדי החברה, “סלקום לא ציפתה ולא מצפה למכור כמות מכשירים העולה על 300 מכשירים ללילה הראשון וכן גם לא בכל סוף השבוע הראשון. מדובר בכמות קטנה יותר שנעמדת על כמה עשרות בלבד, כך שבמידה ותמשיך אותה המגמה אנו נשמח מאוד”.
כחלק מהאירועי ההשקה, נציגת אפל בישראל iDigital שידרה את השקת המכשיר בחנות בשידור חי ואף גם במהלך היום המשיכה לשדר את כל המתרחש בחנות. iDigital מסרה כי לעת עתה משווקת החנות את גרסת פלאפון בלבד כשבעתיד יתכן ויצטרפו גם סלקום ואורנג’. בחנות ניתן להשיג עוד מגוון אביזרים למכשיר החל מנרתיקים, מגני מסך, רמקולים ועוד.
באורנג’ השיקו את המכשיר רק ביום חמישי בבוקר וזאת בניגוד לשתי המפעילות האחרות ולחנות הקונספט שהחלו את ההשקה בשעה 12 בלילה שבין רביעי לחמישי, ונמשך עד לשעות הבוקר. למחרת היום פתחה אורנג’ את סניפיה החל משעות הבוקר ונצפתה תנועה ערה של רוכשים חדשים.
כפי שהבנתם, המכשיר לא יהיה זול בכלל; לא משנה באיזו חברה תבחרו ובאיזה מסלול, תאלצו להיפרד מאלפי שקלים במשך תקופת ההתחייבות. לא בטוח שלקוח ממוצע יסכים לכך, אך סביר להניח שעוד נראה מבצעים אגרסיביים ושינוי טקטיקה מצד המפעילות, הכל כדי לעמוד ביעדי המכירה. בנוסף לתמונות, את היום הזה גם צילמנו בוידאו קצר שמסכם את הכל. צפיה מהנה.
אני חושב שזאת הזדמנות של הצרכנים לגרום קצת בעיות לחברות הסלולר! אני חושב שאין צורך לרוץ לקנות אייפון ולתת לחברות להוריד מחירים. כמו שם עשו לנו ים של בעיות בלמכור אותו כאן. יש להם התחייבות לאיפל על 300,000 מכשירים. לא תהיה להם ברירה!
אני בכל אופן ראיתי רק 3 אנשים שקנו בסרטון הזה
יקר מדי בתזמון מאוחר מדי
עדיף N900