ההשקה המאוחרת של iPhone 12 לא הפריעה למכשיר החדש של אפל (Apple) להפוך להצלחה מיידית, ואף למכשיר הדור החמישי הנמכר בעולם – תוך שבוע בלבד מתחילת המכירה שלו, כך מעריכה חברת המחקר קאונטרפוינט (Counterpoint).
החברה חשפה היום כי בסיכום חודש אוקטובר – שרק שבוע לפני סופו החלה מכירת דגמי iPhone 12 ו-iPhone 12 Pro – הספיק הטלפון החדש של אפל לכבוש נתח שוק כולל של 24% מתוך כלל מכשירי דור 5 שנמכרו בכל העולם בחודש הזה. במקום הראשון נמצא הדגם הבסיסי יותר, iPhone 12, עם נתח שוק של 16%, ובמקום השני iPhone 12 Pro עם נתח שוק של 8%.
הרחק מאחור, במקום השלישי, נמצא Galaxy Note 20 Ultra 5G של סמסונג (Samsung) עם נתח שוק של 4%, אחריו Nova 7 5G ו-P40 5G של וואווי (Huawei), וברשימה גם A72 5G של אופו (Oppo) ועוד.
האנליסט וַארוּן מישְרַה מציין כי אפילו במבט שנתי, השבוע הראשון למכירות iPhone 12 כבר הספיק כדי למקם את הדגם הבסיסי בסדרה במקום השביעי במכירות מכשירי דור 5 ב-10 החודשים הראשונים של השנה. ההישג הזה צפוי מן הסתם להתגמד לעומת תמונת המצב בסוף השנה, חודשיים וחצי לאחר תחילת המכירה ולאחר שלשני דגמי הביניים הצטרפו הדגם המוגדל Max והדגם המוקטן Mini.
לכאורה, ההצלחה הכה מיידית של מכשירי ה-iPhone החדשים יכולה להפתיע – אך מי שעקב מקרוב אחר התחזיות ישים לב שהנתונים של קאונטרפוינט בסך הכל מאשרים את התגשמותה של תחזית סטרטג’י אנליטיקס (Stratery Analytics) מחודש אוקטובר, שצפתה במדויק כי אפל תכבוש את שוק הדור החמישי תוך שבועות ספורים.