שנת הקרונה לא נחשבת לשנה מוצלחת במיוחד עבור יצרניות הטכנולוגיה, אבל כרגיל אפל (Apple) שברה שוב את הכללים. לפי דו”ח עדכני של חברת מחקרי השוק Counterpoint, החברה כבר מכרה 100 מיליון מכשירי iPhone 12 בתוך 7 חודשים.
את אבן הדרך הזו השיגה אפל כחודשיים מוקדם יותר מאשר הדור הקודם, iPhone 11, וזה בעיקר בזכות השוק האמריקאי האחראי על כ-40 אחוז מהמכירות. העדפות הצרכנים היו לדגמים הגדולים, כלומר iPhone12 Pro Max שנחשב למכשיר הנמכר ביותר בסדרה.
עוד נקודה לציון הוא המחיר. אפל העלתה את העלויות לצרכן בשנים האחרונות, גם בתקופות קשות יותר כמו השנה האחרונה ולמרות זאת וגם בזכות זאת היא גרפה הכנסות גבוהות יותר. כך המחיר הממוצע למכירה של סדרת ה-iPhone 12 עלה, מה שניב לה קפיצה של 22% בהכנסות בהשוואה לסדרת ה-iPhone 11 במהלך שבעת החודשים הראשונים.
הפעם האחרונה בה רשמה אפל הישג מכירות שכזה היה בעת השקת סדרת ה-iPhone 6 ששוחררה בשנת 2014. אז היא הציגה מסך גדול יותר, גורם שעודד רבים באותה תקופה לשדרג ולהחליף את מכשירם בחדש. בדור הנוכחי אפל תמיכה דור 5, מסך OLED ושדרוג משמעותי בביצועים ובזיכרון העבודה..
ולנוכח המספרים הגבוהים, דווקא השוק העולמי חווה ירידה של כ-12.5% משנה לשנה. עם זאת הדו”ח מציג כי חלה התאוששות מרשימה ברבעון הראשון של 2021 של כ-26 אחוז בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.