במהלך הימים האחרונים, מדווחים רבים משתמשים על תקלה במערכת ההפעלה iOS המונעת הפעלת אפליקציות. נראה שהתקלה קיימת הן בגרסה העדכנית ביותר של מערכת ההפעלה (13.5) והן בגרסה הקודמת (13.4.1), והיא לא ספציפית לאפליקציה מסוימת: משתמשים מדווחים כי לא הצליחו להפעיל אפליקציות רבות בהן פייסבוק (Facebook), וואטסאפ (WhatsApp), טוויטר (Twitter), טיק טוק (TikTok) ועוד אפליקציות פופולריות רבות.
כאשר מנסים להפעיל את אותן אפליקציות במכשיר הסובל מהתקלה, מופיעה על המסך הודעת השגיאה “אפליקציה זו אינה משותפת עוד” (This app is no longer shared with you). מערכת ההפעלה דורשת מהמשתמש לרכוש את האפליקציה מהחנות, גם אם כבר נרכשה בעבר ואפילו אם מדובר באפליקציה חינמית.
טרם ברור ממה נובעת התקלה ומדוע זה מתרחש, אולם המשותף לכל האפליקציות שבהן מוצגת השגיאה היא כי אלה לא מגיעות מובנות במכשיר אלא מגיעות מהחנות. כרגע, אחת הדרכים להתגבר על התקלה היא למחוק את האפליקציה ואז להתקין אותה מחדש, אולם בדרך זו עשוי להימחק מידע שטרם נשמר באפליקציה.
אפשרות נוספת היא לנסות לטעון את האפליקציה מחדש. את זה עושים דרך תפריט ההגדרות, באפשרות כללי (General), ולאחר מכן אחסון (iPhone Storage), בחירה באפליקציה המציגה את הודעת השגיאה, ואז באפשרות Offload App ולאחר מכן התקנה מחדש (Reinstall App).