אינטל (Intel) ניצבת כיום בפני אתגר יוצא דופן, בעקבות בחירתה של אפל (Apple) לעבור ממעבדי ה-Core למעבדי ה-M1 אותם היא מייצרת בעצמה. מבחנים שפורסמו עד כה מעידים על יתרון ברור למעבדיה של אפל, הן בכל הנוגע לזמן הסוללה והן בביצועים. תגובתה של אינטל, כפי שהיא באה לידי ביטוי בסדרת פרסומות שאותה העלתה לאחרונה, היא להדגיש את מגוון התצורות, העיצובים והתכונות השונות של מחשבי PC – לעומת האפשרויות המוגבלות בהרבה שעומדות בפני רוכשי המחשבים של אפל.
אולם בפרסומת עצמה, שמטרתה מן הסתם להאיר את מחשבי ה-MacBook של אפל באור שלילי, החליטה אינטל משום מה דווקא לשפר אותם. בעוד שמחשבי ה-MacBook Pro מהדור הנוכחי סובלים ממסגרת מסך עבה מאוד יחסית למירב המתחרים (בעיצוב שלמעשה לא השתנה כבר שנים), בפרסומת הם מוצגים כמעט ללא מסגרת כלל. הם נראים, למעשה, טוב בהרבה ממחשבי ה-MacBook האמיתיים שאותם אפל משווקת.
באינטל הסבירו ל-The Verge כי זו, מן הסתם, לא הייתה הכוונה. במהלך צילומי הפרסומת נעשה שימוש בדגמי MacBook Pro אמיתיים, ונראה שמסגרת המסך זכתה לצמצום מפתיע בידי עורך וידאו חרוץ במיוחד שניסה לדאוג לאחידות בין כל הצילומים ולא היה מודע לשירות שהוא עושה עבור אפל.
כך או כך, הנקודה של אינטל עומדת בעינה: רוכשי ה-MacBook Pro יכולים לבחור בין שני גוונים של אפור, ולא הרבה יותר מכך. הם עדיין יהנו כנראה מביצועים משופרים וזמן סוללה ארוך יותר משל כל מחשב אחר באותה הקטגוריה, לפחות עד שאינטל תעדכן את המעבדים עצמם.
אינטל זו חברה ולכן הפועל בכותרת צריך להיות בנקבה
"ללעוג לאפל" ולא "ללעוג על אפל". חוץ מזה, אהבתי את הכתבה.