אינסטגרם (Instagram) בוחנת תכונה חדשה שתאפשר ליוצרים לשתף תכנים בלעדיים למנויים משלמים. באינסטגרם מכנים תכנים אלו ‘סיפורים בלעדיים’ (Exclusive Stories), ובגרסה מוקדמת של האפליקציה שתמונות מתוכה הודלפו לרשת נראים סיפורים כאלו עם סימון סגול המבדיל בינם ובין תכנים רגילים שפתוחים לכולם.
באינסטגרם לא מכחישים את הדיווח, אולם טוענים כי בשלב זה מדובר בניסוי פנימי שאיננו זמין לאף אחד מהמשתמשים בשירות.
בתוך כך, הצהיר מנכ”ל החברה אדם מוסרי כי אינסטגרם היא כבר לא “אפליקציה לשיתוף תמונות״, אלא שירות וידאו ובידור. מוסרי מציין במפורש את טיקטוק (TikTok) ואת יוטיוב (YouTube) כמקורות השראה, וחושף גם ניסוי שאותו תערוך החברה במהלך החודשים הקרובים ביצירת אלגוריתם שינסה להמליץ למשתמש על תחומי עניין נוספים שעשויים לעניין אותו, גם אם הוא עדיין לא עוקב אחריהם (או אחרי נושאים דומים אחרים).
קטגוריות אחרות בהן מתכוונת אינסטגרם להשקיע מאמץ רב יותר הן קניות ומשלוח הודעות, אולם כרגע אין החברה מכריזה דבר בעניין זה – מעבר לכוונה הכללית להפוך את אינסטגרם לרשת חברתית ושירות קהילתי נרחב, הרבה מעבר לנקודת הפתיחה הצנועה יחסית כאפליקציה לשיתוף תמונות.