אינסטגרם (Instagram) השיקה שירות תמיכה חדש שנועד להיות התחנה הראשונה אליה יפנו משתמשים שגישתם אל החשבון נחסמה מכל סיבה שהיא. הדגש הוא על חשבונות שנפרצו ונחטפו, תופעה נפוצה למדי שעד כה אינסטגרם לא סייעה רבות במניעתה, עם היענות איטית ומסורבלת מאוד לפניות המשתמשים.
באתר החדש יכולים המשתמשים לדווח באופן מיידי על חשבון פרוץ, תוך הבטחה להיענות מהירה יחסית – בין אם על ידי זיהוי אוטומטי של הפריצה או תמיכה אנושית. משתמשים יכולים אף לבקש משני חברים לאמת כי חשבונם אכן נחטף, ובמקרה זה תאפשר אינסטגרם לבעלים המקורי של החשבון להחליף סיסמה ולהכנס אליו מחדש.
עוד מציע השירות תמיכה במקרה של אובדן סיסמה, או אובדן גישה למכשיר המשמש לצורך הנפקת סיסמאות בתהליך דו-שלבי. כמו כן, מבטיחה אינסטגרם לסייע במהירות למשתמשים שידווחו כי גורם אחר פתח חשבון מזויף בשמם, או תוך שימוש בתמונות שלהם.
בטווח הארוך יותר, מנסה אינסטגרם למנוע מראש פריצה לחשבונות באמצעות כלי אבטחה הדוקים יותר והתראות למשתמשים על פעילות חשודה, וזיהוי אוטומטי של חשבונות הנראים כזיוף. לפני מספר חודשים דווח על כוונתה של מטא (Meta) להשיק מחלקה ייעודית לשירות לקוחות, וייתכן כי אתר התמיכה החדש של אינטסגרם הוא סימן ראשון למאמץ נדרש זה.