בכירים באינסטגרם (Instagram) חשפו בתדרוך עיתונאים שערכו איך בדיוק נבנה הפיד של כל משתמש באפליקציה, ומהו האלגוריתם בו היא משתמשת כדי לבחור מה להציג למשתמשים, ומתי.
באופן עקרוני מדובר בשלושה גורמים שמבוססים על התנהגות העבר של המשתמש ועל הפעולות שביצע, אשר משתלבים זה בזה.
הראשון הוא ‘עניין אפשרי’ – האפליקציה מנסה לחזות האם פוסט מסוים יעניין את המשתמש בהתבסס על צפייה שלו בתוכן דומה ועל ידי שימוש בלימוד מכונה שמנתח את התוכן שבפוסט. השני הוא ‘עדכניות’ – עד כמה הפוסט חדש, כאשר פוסטים אחרונים מתועדפים על פני פוסטים ישנים יותר. השלישי הוא ‘מערכת יחסים’ – עד כמה קרוב המשתמש לאדם שפרסם את הפוסט, כאשר אנשים שהוא מקיים איתם מגעים תכופים יותר יופיעו בהתאמה בפיד שלו באופן תכוף יותר, כמו למשל תגובות על פוסטים או תיוגים משותפים בתמונות.
גורמים אחרים שמשפיעים על האלגוריתם כוללים תכיפות הכניסות של המשתמש לאפליקציה, משך הזמן שהוא משתמש בה ואחרי כמה אנשים הוא עוקב.
הדוברים הכחישו שהם שוקלים אפשרות לסדר את הפיד באופן כרונולוגי, וטענו כי האלגוריתם שלהם אינו מעדיף פוסטים מסוימים על פני אחרים – לדוגמה, וידאו על פני תמונות, או Stories ו-Live על פני פוסטים מסורתיים יותר. כמו כן נטען כי אין הקפצה מעלה של פוסטים המועלים בידי משתמשים שמפרסמים באופן ממוצע יותר מאחרים, וכן שאין הבדל בחשיפה של פוסטים מעמודים עסקיים על פני פרטיים.
לפי אינסטגרם, משתמשים מבלים באפליקציה יותר לאחרונה ונחשפים ל-90% מהפוסטים של חבריהם, זאת לעומת 50% שהיו נחשפים אליהם בסדר כרונולוגי.