אינסטגרם (Instagram) הסירה את כפתור “IGTV” מתפריט הניווט העליון של האפליקציה הראשית שלה. דוברי החברה הסבירו כי מעט מאוד משתמשים בחרו ללחוץ על הכפתור, ורובם העדיפו לצפות בסרטוני וידאו ישירות דרך תזרים העדכונים הראשי שלהם, פרופילים של משתמשים, או אפליקציית IGTV העצמאית.
ואולם אפליקציית IGTV היא כמובן הרבה פחות פופולרית מהאפליקציה הראשית של אינסטגרם, והסרתו של הכפתור מאפליקציה זו מהווה הודאה ברורה בכך שהשירות – שאמור היה להיות מעין מתחרה ליוטיוב (YouTube) – לא ממש עומד בציפיות. באינסטגרם קיוו לעניין את המשתמשים בסרטוני וידאו ארוכים יותר המופקים בהשקעה רבה על ידי יוצרים מקצוענים, אך נראה כי עיקר השימוש באפליקציית אינסטגרם היה ונותר לצורך עדכונים מחברים ובני משפחה ועמודים נבחרים, ולא כאפליקציה לצריכת תכני וידאו מתוסרטים.
בנוסף להסרת האייקון של IGTV, מאפשרת כעת אינסטגרם להעלות סרטוני וידאו ארוכים בפורמט רחב ישירות מתוך האפליקציה הראשית. גם זהו צעד שנראה כהכנה לויתור מלא על המותג כשירות נפרד ועצמאי, אם כי באינסטגרם (וגם בחברת האם פייסבוק) מתעקשים בשלב זה כי עדיין לא נתקבלה החלטה בעניין, וכל השינויים האמורים נעשו אך ורק במטרה להקל על המשתמשים ולהתאים את ממש האפליקציה לצרכיהם.