פייסבוק (Facebook) הכריזה ב-F8, וועידת המפתחים שלה הנערכת בסן חוזה, על שורת שינויים ב-Instagram (אינסטגרם), ונראה כי הכיוון המרכזי שלה הוא לגרום לאנשים לשתף יותר תוכן ולהמקד פחות בספירת לייקים ועוקבים.

מנכ"ל אינסטגרם, אדם מוסרי, הציג עיצוב חדש למצלמה תחת השם 'מצב יצירה'. הסיבה לשינוי השם הוא שעכשיו ניתן לייצר סטטוסים באפליקציה לא רק על בסיס צילום תמונות או העלאת תמונות קיימות מהמכשיר, אלא גם בעזרת הוספה של מלל, מדבקות ואלמנטים אחרים על רקעים צבעוניים כמו אלה שקיימים בפייסבוק מזה כשנתיים. זה צעד נוסף של Instagram בדרך להפוך לתחליף ל-Facebook בה ניתן לשתף כמעט כל סוג תוכן שקיים.

סוג תוכן נוסף שניתן יהיה לשתף האפליקציה הוא מדבקות לתרומות לארגוני צדקה שונים – כרגע בעיקר בארצות הברית. כמו כן, החברה הכריזה כי משתמשים פופולאריים יוכלו להוסיף לפוסטים שלהם תגיות לרכישת מוצרים שמוצגים בתמונות. עד כה רק חשבונות מסחריים יכלו לעשות זאת, ועתה גם משתמשים שרק מפרסמים מוצרים של חברות אחרות יוכלו להציג לצופים שלהם את קישורי הרכישה בתוך Instagram. בפייסבוק ציינו כי המשתמשים שיוכלו להוסיף את תגיות הרכישה לא יקבלו כרגע אחוזים מהמכירות – אך רובם ממילא מקבלים עמלות מהחברות על עצם הפרסום של מוצריהן לחשבונות עם מאות אלפי או מיליוני עוקבים.

במקביל לעידוד של יותר שיתוף, נראה שאחת המטרות העיקריות היא גם לגרום לאנשים להתייחס יותר לתוכן ופחות לשאלה מי קיבל יותר לייקים. בהתאם לכך הציגו אנשי פייסבוק חזון בו לא יצוין מספר הלייקים בפוסטים אלא רק רשימה של אלה שלחצו עליהם. רק מי שיעלה את הפוסט יוכל לבקש לצפות במונה שלו. בנוסף, גם ציון מספר העוקבים בדפי הפרופיל יוקטן כדי לתפוס פחות תשומת לב.

קרא עוד:  אפליקציות אנדרואיד רבות עדיין עוקבות אחריכם בלי שידעתם

כיוון נוסף שהחברה מדגישה הוא תחושת הביטחון של המשתמשים. מוסרי אמר כי כאן מדובר על תהליך שייקח שנים, אך הציג כמה דוגמאות שהחברה עבדה עליהן לאחרונה אך לא החליטה עדיין האם להשיק ומתי. כך, למשל, החברה בדקה מערכת שמזהירה את המשתמש אם הוא מעלה תגובה המנוסחת בצורה אגרסיבית ומציגה בפניו כפתור 'ביטול' מהיר לביצוע מחיקה; 'מצב ריחוק' המכבה, בועצם חוסם, את השימוש בתקופות רגישות; שליטה על אפשרויות התקשורת של אדם מסוים עם המשתמש ללא צורך בחסימה מוחלטת שלו; וכן ממשק 'כלי בטיחות' שמרכז דברים כמו הגדרות פרטיות וחסימת משתמשים.

כל החידושים אמורים להגיע למשתמשי הרשת החברתית בהדרגה בזמן הקרוב.