במהלך הימים האחרונים, גילו משתמשים רבים באפליקציית שיתוף התמונות הפופולרית אינסטגרם (Instagram) כי ממשק האפליקציה השתנה באופן דרמטי: במקום להציג את רצף העדכונים כרשימת גלילה אין-סופית מלמעלה למטה, עברה האפליקציה להצגת כל פוסט במסך מלא, כאשר המעבר בין פוסטים שונים נעשה בלחיצה על צידו הימני או השמאלי של המסך – בדומה לממשק הקיים בתכונת הסיפורים (Stories).

הצגתו של כל תצלום במסך מלא מאפשרת להתמקד בצילום ובתגובות. מהבחינה המסחרית, תצוגה זו מעניקה משקל רב יותר גם לפוסטים פרסומיים, שעד כה ניתן היה לחלוף על פניהם במהירות ולהתעלם מהם. אם לשפוט לפי התגובות, נראה כי משתמשים רבים מצאו כי השינוי פוגע בחוויה, מכער את האפליקציה, ובייחוד – מטריד כי אינסטגרם בוחרת לבצע שינוי שכזה מבלי להודיע עליו מראש, ומבלי לאפשר למשתמשים המעוניינים בכך לחזור לעיצוב הקודם.

באינסטגרם מיהרו לאשר את הדיווחים אודות העיצוב החדש, אולם מיהרו להבהיר כי מדובר בניסוי שאמור היה להיערך בקרב קבוצה קטנה, אך הופץ בטעות לכמות גדולה בהרבה מהמתוכנן של משתמשים. עיצוב האפליקציה שונה בחזרה למצבו הקודם עבור רוב אותם משתמשים, ולמעטים שעדיין ״תקועים״ בניסוי ממליצים באינסטגרם לסגור את האפליקציה באופן ידני ואז לפתוח אותה מחדש מספר פעמים. כל זה איננו אומר שהחברה מוותרת לגמרי על העיצוב החדש, אך סביר להניח כי השקתו הרשמית תיעשה באופן מסודר והדרגתי יותר.