סימנים ראשונים אומנם מעידים כי הסחר ב-NFT, ״נכסים דיגיטליים״ בלעדיים בהם ניתן לסחור, הצטמצם באופן משמעותי בשבועות האחרונים, אך מטא (Meta) מכריזה דווקא על כניסה משמעותית לתחום: בקרוב תתמוך אפליקציית אינסטגרם (Instagram) בהצגת של NFT, ולאחר מכן צפויה הטכנולוגיה להגיע גם לרשת החברתית הראשית של החברה, פייסבוק (Facebook) כמובן.
בשלב הראשון מדובר בניסוי, שלטענת אינסטגרם מיועד בעיקר בכדי לבחון את רמת העניין ותגובות הקהילה. קבוצה מוגבלת של יוצרים ואספנים מארה״ב יוכלו להציג את ה-NFT שבבעלותם בתזרים, בסיפורים (Stories) שהם מעלים, וגם בהודעות פרטיות. באינסטגרם מכנים את היצירות הללו ״פרטי אספנות דיגיטלית״ (Digital Collectables), ולחיצה עליהם תציג הן את האדם או הקבוצה האחראית ליצירתם, והן את הבעלים הנוכחיים שלהם.
באינסטגרם סבורים כי חשיפתן של יצירות דיגיטליות באפליקציה הפופולרית עשויה לחשוף את הטכנולוגיה בפני קהל גדול יותר, שאולי שמע עד היום על המושג NFT אך לא ממש ידע כיצד ניתן לצפות ביצירות כאלו בפועל. אם הניסוי באינסטגרם ובפייסבוק יצליח, לחברה תכניות שאפתניות עוד יותר לשלב NFT בעולם הווירטואלי התלת-מימדי שאותו היא מפתחת, ואף להציג כלים שיאפשרו יצירה של NFT בתוך העולם הווירטואלי.
אינסטגרם היא לא האפליקציה הפופולרית הראשונה לתמוך ב-NFT. הקדימה אותה הרשת החברתית טוויטר (Twitter), שהציגה כבר לפני מספר חודשים אפשרות לשימוש ב-NFT כתמונת פרופיל.