בתחילת השנה הנוכחית החלה אינסטגרם (Instagram) בניסוי מוגבל יחסית, שאפשר לכמה עשרות יוצרי תוכן נבחרים להציע לעוקבים תכנים בלעדיים בדמות ״סיפורים״ (Stories) בהם יכולים לצפות מנויים משלמים בלבד. כעת מכריזה החברה על הרחבת הניסוי, עדיין לא לכל יוצרי התוכן באינסטגרם, אולם כעת יכולים עשרות אלפי יוצרים בארה״ב להצטרף ולהציע תכנים למנויים.
בנוסף, מרחיבה אינסטגרם את סוגי התוכן והשירותים שאותם ניתן לכלול במנוי. מעתה, יוצרים יוכלו להגביל לא רק סיפורים אלא גם פוסטים מכל סוג, כמו תמונות וסרטונים, למנויים. אותם מנויים יוכלו לצפות בכל התכנים הבלעדיים בעמוד אחד, שהגישה אליו מוגבלת כמובן רק למשלמים.
אירוע נוסף וייחודי יותר הוא צ׳אט פרטי לעד 30 משתמשים, אותם יוכל מנהל הערוץ להזמין. מחיר המנוי נקבע כמובן על ידי יוצר התוכן עצמו, בטווח הנע בין 0.99 דולרים ל-99.99 דולרים בחודש.
באינסטגרם טוענים כי בעקבות שיפורים אלו, רובם ככולם הודות לתגובות והערות שנתקבלו במהלך השלב הראשון של הניסוי, הם משוכנעים כי האפליקציה היא כעת ״המקום הטוב ביותר ברשת לפרנסתם של יוצרים״. הכוונה בהמשך היא כמובן להרחיב את האפשרות ליצירת תכנים בתשלום לכל היוצרים באינסטגרם, אולם החברה עדיין לא מוכנה להתחייב על מועד כלשהו בו תכנית המנויים תצא משלב ה״ניסוי״ ותפתח לכולם.