בשנים האחרונות מנסים חוקרים שונים לבחון מדי פעם האם מוצרי בינה מלאכותית (AI) יכולים להתמודד עם בני האנוש ולנצח אותם במשחקי מחשב שדורשים לבצע פעולות פיזיות המשולבות עם מחשבה. לפחות לגבי המשחק Angry Birds ברוב המקרים, לפחות בינתיים, ידם של בני האדם על העליונה – אם מתייחסים לתוצאות של מחקר שבוצע בידי אקטרינה ניקונובה ויאקוב גמרוט מאוניברסיטת קארל בפראג בירת צ’כיה.
במחקר ניסו בחרו החוקרים 21 שלבים בהם השתמשו כדי לאמן את מכונת הבינה המלאכותית. ההכשרה בפועל בוצעה באמצעות רשת למידה מעמיקה בשם Deep-Q בה כבר נעשה שימוש בעבר כדי ללמד בינה מלאכותית לנצח משחקי מחשב.
לפי האתר I Progammer הבחירה במספר מסוים ומצומצם של שלבים נבעה בעיקר בגלל הסיבה שמדובר במשחק שמספר השלבים בו הוא כמעט אינסופי, בדיוק כמו מספר הפעולות שניתן לבצע ברוב השלבים, מה שמנע את היכולת להשתמש באלגוריתמים פשוטים יחסית לבדיקת מצב המשחק בכל רגע ומצב נתון.
“שנית, מדובר במשחק שדורש תכנון פעולה בשלבים”, נכתב בהודעת המחקר. “רצף הפעולות הללו מתייחס לפעולות קודמות במטרה למצוא את הירייה האחת המדויקת בכל שלב. לדוגמה, בחירה רעה כבר בירייה הראשונה יכולה לחסום חזיר עם ערימה של שברים. מכיוון שכך, וכדי למצוא פתרון, סוכן הבינה המלאכותית למשחק היה צריך לדמות את תוצאות הפעולות שלו כמה מהלכים מראש”.
החוקרים מודים עם זאת שאחת המטרות הראשיות של המחקר לא הושגה, והיא לגרום לסוכן המשחק להשיג ביצועים טובים יותר מבני האדם. “למרות שהתקרבנו לביצועים של בני האדם ב-21 השלבים הנבחרים, עדיין ב-3 מתוך 4 מקרים השיגו תוצאות טובות יותר. בסך הכל ראינו שיפור לעומת ניסיונות קודמים של שימוש בבינה מלאכותית במשחק Angry Birds, ואפילו הצלחנו לשפר את השיא באחד השלבים, אבל יש עדיין המון מקום לשיפור”, אמרו השניים.