אתמול נערך בתל אביב כנס Mobile Marketing השלישי. הכנס אורגן על ידי IMA ( ר”ת Israel mobile & communication association), ארגון ללא מטרת רווח הבא במטרה לקדם את שוק הטלקום בישראל. הכנס עסק באמצעי הפרסום הניידים במדיה העכשווית, וכלל מספר רב של אורחים מהארץ ומחו”ל. הפרסום במדיה הניידת בישראל נמצא כיום בחיתוליו ולא הרבה חברות מודעות אליו או משתמשות בו, בעוד שחברות בחו”ל עושות שימוש רב ברשתות החברתיות כמו פייסבוק וטוויטר, ואף מעסיקות אנשים מיוחדים אשר ינהלו את פרופיל החברה ברשתות אלו, בארץ אין הרבה חברות המייחסות לרשתות אלו חשיבות מיוחדת.
את נאום הפתיחה נשאה לוסי לומברדי, סגנית נשיא בחברת Telecom Italia, אשר עסק בשינוי המודל העסקי של החברה והתאמתו למצב השוק כיום ע”י התמקדות בגלישה הסלולרית וצריכת נתונים כמקור הכנסה יותר גדול מאשר שיחות קוליות, הנעשה באמצעות שירותים המחייבים גלישה סלולרית.
אחריה נאם ג’ף פלאבר, מייסד ועידת 140 התווים (המתקיימת היום בנאות אפקה), אשר דיבר על היכולות השונות הטמונות ברשתות החברתיות, וכיצד רשתות אלו נותנות גם לאדם הפשוט כוח עצום והשפעה גדולה על הדברים שאנחנו אוהבים או רוצים, וגם מאפשרות מעין “שפה משותפת” בין אנשים, חברות, גופי ממשלה ועוד.
את החלק הראשון של היום חתם אילן גרינבוים, מנכ”ל יורוקום-נוקיה, אשר הרחיב על הפוטנציאל הטמון בפרסום ביישומים למערכות הפעלה ניידות ופרסומות אשר ישולבו בשידורי HD ישירות למכשירים שיתמכו בכך (נוקיה N8 לדוגמה). בתחילת הנאום ציין גרינבוים כי לעומת הרבעון הראשון של 2009 אשר נמכרו בו 33 מיליון מכשירים חכמים, השנה באותה תקופה נמכרו 55 מיליון מכשירים חכמים – עלייה של 70 אחוזים. גרינבוים הראה גם נתונים המצביעים על עליה משמעותית ברכישה של מכשירים עם מסכי מגע והוסיף כי ייצור המכשירים עם מסכי המגע מהווה כמעט 50 אחוז מסך היצור הכולל של המכשירים הניידים.
לסיום הוסיף גרינבוים כי אנו צפויים לראות בעתיד הקרוב מכשירים עם חיישנים סביבה מתקדמים כמו: חיישנים למדידת מצב גופני (דופק, לחץ דם, חום ועוד), חיישני אקלים (מד טמפרטורה), וחיישני סביבה. לדבריו, חיישנים אלה נמצאים כיום בשלבי פיתוח מתקדמים ואנו נזכה לראות אותם בעתיד הקרוב מאד.
לישראל יש עוד הרבה לאן להתקדם בתחום הפרסום במדיה הניידת בכלל ובתחום הסלולרי בפרט, אם עד היום הרבה חברות חשבו כי הפרסום הנייד מוגבל ואינו מכוון לקהל הרחב, ורשתות חברתיות וטוויטר זה רק עבור הדור הצעיר, הכנס ניפץ את המיתוס הזה לחלוטין ונתן למשתתפיו את הכלים כיצד לעשות זאת.