תמונה שהעלתה וואווי (Huawei) לרשת, עמדה במוקד של פרשה מביכה במיוחד לחברה כאשר קמפיין פרסומי שנועד לפרסם את הסמארטפון Huawei P9 נחשף כשגוי ומטעה את קהל הצרכנים.
במסגרת הקמפיין הציגה החברה תמונה איכותית במיוחד שכביכול צולמה על ידי המצלמה במכשיר ה-P9, שהיא בעלת עדשה כפולה שפותחה בשיתוף חברת לייקה (Leica). החברה אמנם לא ציינה באופן מפורש איך צולמה התמונה, אבל הפוסט שהעלתה החברה ב-Google+ נוסח כך שמשתמע בבירור שמקורה במכשיר. בין היתר כתבה החברה לצד התמונה – “הצלחנו לתפוס זריחה יפהפיה… זוג המצלמות של ה-Huawei P9 הופכות צילום תמונות בתנאי אור נמוכים כמו זו להנאה”.
אלא שמשתמשים בגוגל פלוס ניגשו לפרטי המידע של קובץ התמונה (EXIF), המוצג בתוך הסטטוס ברשת החברתית של גוגל, ושם נחשף כי התמונה צולמה בכלל במצלמת Canon EOS 5D Mark III עם עדשה EF70-200 f/2.8L IS II USM שמחירם בשוק עומד על 4,500 דולר.
וואווי מיהרה להוציא תגובה רשמית לעניין, בו התנצלה על אי ההבנה: “התמונה צולמה במהלך קמפיין פרסומי ל-Huawei P9, ושותפה כדי לעורר השראה בקהילה שלנו”, טוענת וואווי, “אנחנו מכירים בכך שהיינו צריכים להיות ברורים יותר עם הכיתוב לתמונה הזו, וזו לא הייתה כוונתנו להטעות. אנחנו מתנצלים על זה והסרנו את התמונה מיידית”.
מקרה מפורסם נוסף זכור לקהילה הטכנולוגית עוד ב-2012, אז נוקיה פרסמה וידאו שצולם לטענתה עם מכשיר הדגל של אותה התקופה, Lumia 920, אולם הודתה כי השתמשה בציוד מקצועי כדי לצלם את הקטע.
בזמן האחרון אתם לא מעודכנים…
קורה לכל האתרים הישראלים תמיד…