GTA Online, מצב המשחק המקוון של המשחק Grand Theft Auto V, מוכר לא רק בזכות המשחקיות המהנה עם חברים ומצבי המשחק המגוונים אלא גם לשמצה בשל זמן הטעינה הארוך. כעת, שנים לאחר שחרור המשחק המקורי, יגיע תיקון שהתגלה במקרה על ידי שחקן מהקהילה.
על פי השחקן t0st שאיתר את מקור הבעיה, מסתבר שזמן ההפעלה הארוך נובע בגלל מנגנונים שונים לקריאה של 63 אלף פריטים מעולם המשחק. המנגנונים שהוטמעו על ידי המפתחת רוקסטאר (Rockstar) לא יעילים וחוזרים על קריאות מרובות שוב ושוב, כך לדבריו נוצרים העיכוב בטעינה. על פניו לא מדובר בפעולה שנשמעת תובענית במיוחד למחשבים חדשים וחזקים שמצוידים ב-SSD, אך מכיוון שהפעולה חוזרת על עצמה עבור כל פריט מ-63 אלף הפריטים כדי למנוע שכפול של פריטים ורמאויות, הדבר מוביל לבזבוז של כוח עיבוד רב.
מוקדם יותר t0st אף העלה לגיט-האב (GitHub) את קוד המקור של התיקון שמייעל את הקריאה ומקצר את הטעינה בכ-70 אחוז, אך עדיין מדובר על תיקון לא רשמי והתקנה של כזה עלולה להוביל להשהייה או חסימה של חשבון המשחק.
תשומת הלב לה זכה התיקון לא נעלם מעיניהם של המפתחים ברוקסטאר ואלה הודו ל-t0st על הממצאים ואף הכריזו כי בעדכון הקרוב למשחק יאמצו את התיקון כך שזמני הטעינה אמורים להשתפר עבור כל שחקני GTA Online.
העדכון שוחרר כבר לפני כמה ימים
לא האמנתי שהיום הזה יגיע
בדקתי את הטעינות של המשחק במחשב ובקונסולה. במחשב המשחק נטען מסטורי לסרבר ציבורי בתוך 54 שניות ומהסטורי לסרבר עם הזמנה זה לקח 22 שניות. בקונסולה בין אם טוענים מהסטורי לסרבר ציבורי או הזמנה זה יוצא בין דקה לדקה וחצי. ברגע שהמשחק ייצא לקונסולות החדשות אנחנו נצפה לטעינות מהירות בדיוק כמו במחשב