גוגל (Google) מנסה מזה שנים לעורר לחץ ציבורי שיגרום לאפל (Apple) לאמץ את תקן הודעות הטקסט RCS, אותו פיתחה בשיתוף פעולה עם רשתות הסלולר בארה״ב וזכה לאימוץ נרחב בתעשייה מלבד יצרנית ה-iPhone. המהלך האחרון בקמפיין הוא סרטון מעליב במיוחד, במסגרתו משווה גוגל בין ״המכשיר החדש״ של אפל – מן הסתם הכוונה ל-iPhone 15 שהגיע זה עתה לחנויות – ובין ״ביפר״, אביזר עתיק למשלוח הודעות טקסט שנעלם זה מכבר.
במהלך הסרטון מכנה גוגל את המכשיר של אפל בשם iPager, והוא מעוצב בדיוק כמכשיר הביפר הנוסטלגי. ״אפל משתמשת בטכנולוגיה מיושנת על מנת לשלוח הודעות טקסט למכשירי אנדרואיד ״, מציינת גוגל בסרטון ומבהירה כי הודעות כאלה אינן מוצפנות, ומגיעות עם איכות ירודה של תמונות. ״בואו ונשפר את הודעות הטקסט לכולם״ קוראת גוגל, בתקווה שהפעם תענה אפל לבקשה.
RCS, נזכיר, הוא תקן מתקדם למשלוח הודעות בין מכשירים המאפשר חוויה דומה לזו של אפליקציות ייעודיות כדוגמת וואטסאפ (WhatsApp) או טלגרם (Telegram): הודעות מוצפנות, עם תמונות באיכות גבוהה, סמלי אימוג׳י ואנימציות והכל מובנה בתוך יישום ה-Messages של גוגל.
רשתות הסלולר בארה״ב מייעדות אותו כמחליף הרשמי של תקן SMS העתיק וגם בישראל כבר נעשה בו שימוש, אולם כאמור אפל בחרה עד היום שלא לתמוך בו. אין ספק כי הסיבה לכך היא רצונה של החברה לשמור את המשתמשים נעולים בתוך פלטפורמת iMessage, המאפשרת משלוח הודעות מתקדם רק בין משתמשי iPhone וגם מציג את הבועה בצבע ירוק כדי להעיד האם הצד השני משתמש ב-iOS, דבר שגם יוצר בידול חברתי.
נתח שוק – רבעון שני 2023
מערכת Android עם 70.79%
מערכת iO@ss עם 28.44%
נתח שוק ישראל – אוגוסט 2023
מערכת Android עם 71.9%
מערכת iO@ss עם 27.68%
כן ובגלל זה עומדים בתורים לחנויות של גוגל (שבכלל לא קיימות!)
נתח שוק – רבעון שני 2023
מערכת Android עם 70.79%
מערכת iO@ss עם 28.44%
נתח שוק ישראל – אוגוסט 2023
מערכת Android עם 71.9%
מערכת iO@ss עם 27.68%
אפל עושה נזק מטורף לטכנולוגיה כשכל דהר צריך לתכנת במיוחד בשבילה. לא מבין איך כטלם לא מחרימים אותם כבר. בגללם כל אפליקציה כל ממשק וכל אביזר צריך פי 2 עבודה
חח, גוגל יכולה לצחוק עד מחר, את הכסף סופרים במדרגות, בינתיים אייפון מוכר בכמויות אסטרונומיות, והפיקסל מקרטע, וימשיך לקרטע, עד שגוגל ילמדו להעתיק, קצת יותר טוב.
ההקלה לא נכונה. זה לא אייפון מול פיקסל אלא אייפון מול כל מה שלא אייפון. וגם לפי המדד שלך (כסף במדרגות) – כל מה שלא אייפון מוכר הרבה יותר.
האם זה יעזור למכירות המקרטעות של גוגל? לא בטוח.