גל הפיטורים האחרון שהיכה בגוגל (Google) הביא לביטול מוצרים רבים שאותם רואה החברה כעת כלא קריטיים לעסקיה. חטיבת המחקר Area 120, המוקדשת לפרויקטים ניסיוניים, הייתה לפיכך אחת מאלו שנפגעו בצורה הקשה ביותר, כאשר רוב העובדים בה למעשה פוטרו או הועברו למחלקות אחרות בתוך גוגל.
אולם ב-TechCrunch מדווחים על שלושה מוצרים שלא בוטלו וצפויים לצאת בהמשך השנה. המעניין מבניהם הוא כנראה Liist, אפליקציה שאותה גוגל רכשה בשנה הקודמת, ומשמשת לצורך יצירת קיצורי דרך מהירים לתכנים שונים ברשת, לרבות בתוך טיקטוק (TikTok) ואינסטגרם (Instagram). גוגל רואה בה כהזדמנות להתחרות באפליקציות אלו, ולהשאר רלוונטית גם עבור משתמשים צעירים שאינם רואים עוד במנוע החיפוש שלה כנקודת הפתיחה לאיתור תכנים ברשת.
Aloud, שירות נוסף שצפוי לשרוד את השינויים בגוגל, הוא פתרון אוטומטי וחינמי לדיבוב של סרטונים קצרים, המיועד בעיקר ליוצרי יוטיוב (YouTube) המעוניינים לפנות לקהלים חדשים שאינם דוברי אנגלית. המוצר השלישי, Checks, הוא שירות מבוסס בינה מלאכותית המאפשר למפתחי אפליקציות לאנדרואיד ול-iOS לאתר באופן אוטומטי בעיות פרטיות ואבטחה, וכך לפתור אותן לפני שיעלו תלונות.
נראה כי בהמשך הדרך, יתמקד צוות ה״ניסויים״ המצומצם של גוגל במוצרים בעלי קשר ישיר לעסקי הבינה המלאכותית, אותם רואה החברה כעתידה.