הרשת החברתית של גוגל, שהיתה במחתרת בשנה האחרונה, זוכה סוף סוף לצאת אל אור הזרקורים. ענקית החיפוש מציגה סוף סוף את ה-“גוגל פלוס”. בהכרזה רשמית של גוגל אתמול בערב (שלישי), גוגל מספרת לנו על הניסיון האחרון שלהם להשיק פלטפורמה חברתית חדשה, שתנסה להשתוות או להתעלות על הרשתות החברתיות שאנחנו מכירים.
לשתף מידע
אחד הדברים הראשונים, ואולי הדבר המרכזי מאחורי הפרויקט השאפתני הזה הוא הניסיון של גוגל לתקן את חווית שיתוף המידע היום ברשת. לפי גוגל, הדרך שבה אנו משתפים היום את החברים, המשפחה, והעמיתים לעבודה במידע היא מגושמת במקרה הטוב, ובמקרה הפחות טוב, היא פשוט לא עובדת.
גם היום, אחרי שאתם פותחים משתמש בפייסבוק, תוך כמה שעות תגלו שאנשים רבים סביבכם כבר מחוברים לרשת, ואולי אפילו תקבלו את בקשות החברות הראשונות שלכם. אלה יכולות להיות מחברים, עמיתי לעבודה, או קרובי משפחה. אחרי שתאשרו לאנשים שאתם מרגישים קרובים אליהם להיות חברים שלכם בפייסבוק (פייסבוק כדוגמא מייצגת לרשתות החבריות הפופולריות), תגיעו למצב שכל משתמש ממוצע בפייסבוק מגיע אליו מהר מאוד – ההתלבטות, האם לפרסם משהו בפייסבוק, או שלא. האם להעלות תמונות מחופשה משפחתית, או שזה לא כדאי כי הבוס חושב שאתם בבית חולים.
Circles
כאן בדיוק נכנס אחד המאפיינים החדשים של גוגל פלוס לפעולה – מעגלים (Circles), שמאפשר לנו להגדיר מעגלי הכרויות, ולשייך את אנשי הקשר שלנו לפי מעגל ההכרות שאליו הם שייכים לפי בחירה. בתוך גוגל פלוס, נוכל לחלק את אנשי הקשר שלנו לקבוצות השונות שדרכן הם קשורים אל חיינו. כך יהיה קל יותר לשלוט באיזה מידע נרצה לשתף איזו קבוצה.
המצב עשוי להפוך לבעייתי אפילו יותר אם יש לכם כמות חברים מכובדת ברשת החברתית. אז, כמעט כל ציוץ (ולפעמים גם תרתי-משמע) הופך להיות פומבי, או לפחות פומבי הרבה יותר ממה שחשבתם או קיוויתם. אם יש לכם הרבה חברים שאתם נהנים לשמור איתם על קשר דרך האינטרנט, ובמיוחד אם יש לכם חברים מכל שלבי החיים, מהעבודה, מהשכונה, ממחנה הקייץ, מעגלי החברות של גוגל פלוס יכולים לעזור לעשות לכם סדר ברשימה, ולשלוט בזרימת המידע.
וידאו: מעגלי חברות
ניצוצות (Sparks)
ניצוצות היא הדרך החדשה שחשבו עליה בגוגל לשיתוף תוכן מעניין שאנחנו מוצאים ברשת. השיתוף, שמתחיל בקישור יהיה משויך לנושא מסוים, ואותו נושא, או קטגוריה, יתווספו לרשימה של ניצוצות שמעניינים אותנו. כך נוכל לשתף אנשים אחרים בקטגוריות שמעניינות אותנו, ולהיחשף לקישורים שאנשים רבים אחרים מצאו ושיתפו תחת אותן קטגוריות. השיתוף, כאשר הוא נעשה תחת מטרייה של קטגוריה, עוזר לנו לקבל מידע שיותר רלוונטי אלינו, ולשתף מידע שיהיה יותר רלוונטי אל אנשים אחרים שאנחנו בקשר איתם.
וידאו: ניצוצות בדרך אליכם
Hangouts
בגוגל ישבו וחשבו כיצד הם יכולים להעביר אל המרחב הדיגיטלי של גוגל פלוס את החוויה של יציאה מהבית לשכונה, לבית קפה אהוב קרוב, ולדמות מפגש עם חברים. במרחב הווירטואלי, הרשתות החברתיות הקיימות מאפשרות גרסה מוגבלת לבילוי החברתי הזה, וגם אם אנשים רשומים בתוכנת מסרים מיידיים או רשת חברתית כלשהי כזמינים, זה לא אומר שהם ברקע לא עסוקים מאוד, בעבודה או בבית, ואם תפנו אליהם אתם עשויים להפריע.
כדי להתגבר על האתגרים הללו, ולייצר חוויה קרובה הרבה יותר למציאות, יצרו בגוגל את Hangouts. המערכת החדשה תאפשר לכם להזמין לשיחה את החברים והמכרים. מי מהם שבאמת זמין ופנוי באותו רגע לקשקש, יוכל להצטרף אליכם. ההצטרפות, אגב, כוללת יכולות של שיחת ועידה בוידאו מרובה משתתפים.
וידאו: גוגל רוצה לעזור לכם להיפגש, עם Hangouts
להעצים את הסלולרי שלכם
למי שהיה צריך חיזוק נוסף לתחזית שב-2012, תמשך מגמת העלייה במכירות של סמארטפונים, צפוי לשמוח מאוד הערב. גוגל מציגה כי אחד מכיווני הפיתוח שלה סביב הגוגל פלוס הוא במכשיר הסלולרי שלנו כמקור מידע עצום.
בנוסף לקיצור התהליך של העלאה ושיתוף מידע, תמונות וטקסטים מהסלולרי, בגוגל גם מדגישים את האפשרות לשייך (או שלא לשייך) את המידע שאנחנו מעלים לגוגל פלוס למיקום שבו אנחנו נמצאים. אנחנו יכולים לקשר את התמונה שהרגע העלנו למקום מסוים, ואז לזכות להתייחסות מצד חברים לרשת, המקושרת ספציפית לא רק לתמונה אלא גם למיקום.
בנוסף, בגוגל ייצרו מנגנון שיעזור לנו להעלות תמונות לגוגל פלוס מיד כאשר אנחנו מצלמים אותם. במקום שנצטרך להכנס להגדרות של הסלולרי, לבחור את האפליקציה הנכונה, ולהמשיך משם לכל רשת חברתית בנפרד, בגוגל מציעים לנו מנגנון אוטומטי להעלאה מיידית לתמונות. התמונות מועלות אל הענן של גוגל, שם הן יתויגו בתיקייה פרטית, עד שנחליט עם איזה מכשירים נוספים נרצה לסנכרן אותן.
וידאו: להעלות דברים מהנייד
מפגש Huddle
המושג Huddle מגיע אמנם מפוטבול אמריקני ומציין את ההתכנסות של הרכז עם יתר השחקנים לתכנן את המהלך הבא של המשחק, ובאיזה תרגיל הם יבחרו הפעם, אך בגוגל משתמשים בו לתיאור מפגשים ספונטניים עם חברים. במסגרת השירות החדש, תוכלו להשתמש בגוגל פלוס כדי לקיים התכתבויות ב-IM בצוות או לשלוח מסרים קבוצתיים בתוך קבוצה סגורה של אנשים שבחרתם. אותה קבוצה תהיה האנשים שאמורים או יכולים להגיע לאותו מפגש Huddle, וכך תוכלו לקבל, ולו לרגע, מעין חלון להתכתבויות בלעדיות שלכם עם החברים או המשפחה.
וידאו: מפגש Huddle
לכו למרקט
כשמרבית ההכנות הטכניות כבר מאחוריה, גוגל מתחילה לפתוח את שעריה עבור משתמשים מרחבי העולם, אל תוך הגוגל פלוס. השימוש באפליקציה הייעודית החדשה, לצד הפעלת חשבון הגוגל פלוס, אמורים לאפשר לכם לנצל את המאפיינים החדשים של הרשת החברתית החדשה כבר עתה.
ובכל זאת, ההפעלה עדיין איננה אוטומטית. בגוגל עדיין רוצים לשלוט בכמות האנשים שייכנסו לשירות אשר מוגדר בינתיים כבטא, ולכן יש להרשם כדי לקבל הזמנה.
בנוסף, בגוגל רומזים כבר בשלב זה כי הם משחררים לציבור רק חלק מהמרכיבים של הגוגל פלוס, רמז לכך שבעתיד ייתכן ונוכל להינות ממאפיינים חדשים נוספים, שיעשירו את חווית השימוש ברשת החברתית החדשה של גוגל.
עדכון
מי שרוצה להצטרף לרשת החברתית החדשה של גוגל, יוכל לגלוש אל הדף הראשי שלה, או לגשת ישירות לדף ההרשמה לבטא ואם יש לכם כבר פרופיל אתם מוזמנים להיות חברים שלנו.
פורסם במקור באתר NewsGeek.co.il
אפשר לקבל הזמנה בבקשה ?
אני..יותר מאשמח להזמנה. (:
leilaaviv@walla.co.il
מצטרף אליך.
אתה תותח!.
תודה רבה על ההשקעה.
אני דווקא חושב שהיא עושה צעד בכיוון הנכון.
ממש התרשמתי מהמחשבה הניכרת במשתמש שעומדת מאחורי הפרוייקט הזה.
גם הסרטונים שהיא עשתמה מדהימים.
מת להזמנה
תודה.
אשמח לקבל הזמנה, תודה
nahumshabo@gmail.com
מעוניין בהזמנה. תודה :)
מאוד אשמח לקבל הזמנה. תודה
silione@gmail.com
שלום אליעזר,
אתה תוכל לשלוח לי הזמנה?
תודה.
המייל שלי tomer.e1979@gmail.com
ron3353@gmail.com – בבקשה !
רון, מיכאל, מני ושאר האנשים שהגיבו כאן כרגע נגמרו לי ההזמנות, אני אקבל בימים הקרובים הזמנות נוספות ואשלח לכם.
מה הקשר ניגמרו תצלם
נסיון כושל של גוגל בפעם השלישית אחרי באזז וה wave הכושלים.חבל שחברה כל כך גדולה נותנת לעצמה להיכשל בצורה כזאת.
yoni.sherez@gmail.com אפשר הזמנה?
אשמח לקבל הזמנה אם מישהו יכול .
Forrss1@gmail.com
מי שמעוניין בהזמנה מוזמן להשאר מייל.
תודה
תודה חבר
m.rddboy@gmail.com
nathanav10@gmail.co
לא נותן לי להוריד את התוכנה דרך הmarket בVibrant, רושם שהיישום לא נתמך בSamsung Galaxy I9000…מוזר :|
ישנה חסימה רק למשתמשים מאזורים מסוימים. בגלל זה הוא לא נותן לך להוריד.
יש לאייפון?
פשוט ענק. היום לfacebook יש המון המון תקלות ונראה לעתים כי אינם עומדים בלחץ ובציפיות.
עד היום גוגל לא איכזבו באף מוצר והכניסו רעיונות ממש ממש טובים – בדיוק כמו שעשו כאן אך לצערי אם לא רוב העולם ישתמש בזה לא יהיה לזה שימוש.
אם אפשר היה לשלב את יכולות גוגל ופופולריות פייסבוק זה היה נהדר.
מקווה שגוגל תצליח ושיום אחד תקנה את פייסבוק בשביל להגדיל את הרשת שלה עוד יותר.