אם נתייחס להכרזות הראשונות המגיעות מכנס CES 2018, המתקיים בימים אלה בלאס-וגאס, נראה ששנת 2018 צפויה להיות שנתן של הסייעות הוירטואליות. לאחר שדיווחנו כי אלכסה (Alexa) של אמזון (Amazon) תתרחב למכשירים רבים, גם גוגל (Google) הודיעה כי תוסיף להטמיע את הסייעת הוירטואלית שלה, Google Assistant, בהתקנים של יצרניות חומרה גדולות. לצד הרמקולים החכמים נמצא בעתיד הקרוב גם מסכים חכמים, אוזניות חכמות ועוד.
ההתקנים הפופולריים שבהם היו מותקנות העוזרות הוירטואליות עד כה הם הרמקולים החכמים. ההתקנים הללו, שיושבים בסלון או במטבח, יכולים לקבל בכל העת פקודות קוליות בשפה חופשית מהמשתמש ולבצע בעקבותיהן פעולות שונות. לדוגמה, ניתן באמצעותם להפעיל מוזיקה, לקבל מידע קולי כמו מזג אוויר וחדשות וגם לבצע חיפושים פשוטים במנועי חיפוש. גוגל הודיעה כי תשתף פעולה ב-2018 עם 13 יצרניות גדולות ומוכרות בתחום האודיו, ביניהן גם JBL, B&O וגם LG בכדי להטמיע את הסייעת הוירטואלית ברמקולים חכמים רבים ואיכותיים.
מוסיפים לרמקול החכם גם מסך
בנוסף, הציגה החברה את תוכניותיה לשלב את הסייעת הוירטואליות גם בתצוגות חכמות. אלה ימוקמו בחלל החדר, בדומה לרמקולים החכמים, והאינטראקציה עמן תהיה עשירה יותר, שכן הסייעת הוירטואלית גם תציג את הנתונים במסך ולא רק תאמר אותם. כך ניתן יהיה להיעזר ב-Google Assistant גם בשימוש ב-YouTube, בגוגל תמונות וביישומים ויזואליים נוספים. כמו כן, תקפיץ הסייעת הוירטואלית מידע והתראות בדומה לאלו הקיימים ב-Google Now הזמין כיום במכשירי אנדרואיד.
גוגל הודיעה כי החלה בשיתוף פעולה עם לנובו, JBL, סוני ו-LG בייצור של אותן התצוגות החכמות. לא ברור עדיין מתי תחל מכירתם של מכשירים אלה, אך צפוי שזה יקרה כבר בקיץ הקרוב. כך גם מחירם הצפוי של המכשירים לוט בערפל, אך לנובו הכריזה כי תמכור תצוגה כזו בגודל שמונה אינץ’ במחיר של 200 דולרים, ועשרה אינץ’ ב-250 דולרים.
עוד מתכננת גוגל לשלב את Google Assistant גם בטלוויזיות חכמות ובאוזניות. אין ספק כי תמיכה בשפה העברית תהפוך את התכונה לשימושית מאוד גם בישראל, אך כרגע לא ידוע מתי זה יקרה.