גוגל (Google) מנסה להקדים תרופה למכה, ולרצות את מפתחי האפליקציות עוד בטרם תדרש לכך בבית המשפט. מהלך משמעותי עליו הכריזה החברה הוא הפחתת העמלה ממפתחים על דמי מנוי מתחדשים (Subscription) על אפליקציות ל-15 אחוזים, ללא הגבלת זמן או היקף שימוש. עד היום עמדה עמלה זו על 30 אחוזים במהלך השנה הראשונה, ואז ירדה ל-15 אחוזים רק במהלך שנת המנוי השנייה של המשתמש באפליקציה.
שינוי זה יכנס לתוקפו ב-1 בינואר 2022. באשר לרכישות באפליקציה שאינן קשורות בדמי מנוי, טוענת גוגל כי כבר עתה 99 אחוזים מהמפתחים ב-Play Store זכאים להנחת עמלה, ועל כן זו תעמוד על 15 אחוזים בלבד. רק המפתחים הגדולים ביותר, שרושמים הכנסות של למעלה ממיליון דולרים בשנה, ידרשו לשלם עמלה גבוהה יותר של 30 אחוזים.
בנוסף, הכריזה גוגל על עמלה מופחתת לרכישות באפליקציות תוכן המציעות מוזיקה או ספרים. זו תעמוד על 10 אחוזים בלבד, במקום 15 אחוזים כיום. אולם בעניין זה יש לגוגל גם דרישות: האפליקציה חייבת להצטרף לתוכנית ״חווית המדיה״ (Media Experience) שלה, ולזכות לאישור רשמי כי היא אכן עומדת בדרישות הסף שנקבעו עבורה.
דרישות אלו הן תמיכה של האפליקציה במגוון פלטפורמות. כך, לדוגמא, תדרוש גוגל מאפליקציות מוזיקה לתמוך לא רק בטלפונים חכמים, אלא גם ב-Android Auto עבור כלי רכב, ב-WearOS וב-Android TV.