גוגל (Google) מעדכנת כי הסירה לאחרונה מחנות האפליקציות שלה, ה-Play Store, לא פחות מ-600 אפליקציות שחרגו לטעמה מהכללים אותם קבעה עבור תצוגה הוגנת וידידותית של פרסומות. פרט להסרת האפליקציות, חסמה גוגל את מפתחיהן מפלטפורמות הפרסום שלה – כך שהם אינם יכולים עוד להציג פרסומות המוגשות על ידי גוגל וליהנות מרווחים.

הטוענות אותן מציגה גוגל כלפי המפתחים מגוונות. בחלק מהאפליקציות, גילתה החברה כי פרסומות מוצגות באופן מטעה, שעשוי לגרום למשתמש ללחוץ עליהן בלי כוונה. לעיתים תדירות הפרסומות הייתה לא הגיונית, או שלא ניתנה למשתמש שום אפשרות לסגור או לדלג על פרסומות שאיננו מעוניין לצפות בהן. ויש גם מקרים של אפליקציות שהתנהגותן היא למעשה כשל תוכנה זדונית (Malware), והן מציגות פרסומות במסך מלא גם כאשר הן מופעלות ברקע, ואלו "דורסות" כל אפליקציה אחרת הפועלת באותו זמן במכשיר.

מעניין לציין כי תהליך הזיהוי וההסרה של אותן אפליקציות לא בוצע באופן ידני על ידי בחינה פרטנית של כל אפליקציה (תהליך שממנו גוגל עדיין נמנעת), אלא באמצעות מנגנון בינה מלאכותית מתקדם הבוחן את האפליקציה באופן אוטומטי ומנסה לזהות התנהגות חשודה או לא תקינה. בגוגל טוענים כי גישה זו מוכיחה עצמה כאפקטיבית, ובכוונת החברה להשקיע בעתיד הקרוב בפיתוח טכנולוגיות נוספות לזיהוי והסרה מהירה של אפליקציות המסכנות את המשתמשים – או גורמות לחווית שימוש גרועה במכשיר.