בחודש מרץ הקרוב צפויים להכנס לתוקפם במדינות האיחוד האירופי חוקים חדשים שנועדו להגן על פרטיות המשתמשים, אבל גם לשמור על תחרותיות בתחום השירותים הדיגיטליים. גוגל (Google) מפרסמת כעת את רשימת הצעדים שהיא עומדת ליישם בשירותיה השונים בניסיון להיענות לדרישות החוק, וזו בהחלט כוללת שינויים דרמטיים.
בתור התחלה, תציג גוגל בעת הפעלה ראשונה של מכשיר אנדרואיד, כמו גם לאחר ההתקנה של Chrome במחשב האישי או במכשירי iOS, תפריט לבחירת מנוע החיפוש, שיכלול כמובן אפשרויות נוספות מלבד המוצר שלה.
בתוצאות החיפוש עצמן, תאלץ גוגל להסיר לחלוטין בתחומי האיחוד האירופי את מנגנון השוואת המחירים שלה, קישורים לרכישת כרטיסי טיסות ולהזמנת חדרי מלון דרך Google Flights, ותוצאות נוספות המסתמכות על שירותיה המסחריים. במקום זאת, יציג מנוע החיפוש תוצאות המגיעות מאתרי השוואת מחיר עצמאיים, שאינם שייכים לגוגל. המטרה היא, כמובן, לאפשר תחרות בתחום ולמנוע את הפיכתה של גוגל למונופול בתחום המסחר ברשת.
בנוגע למידע ופרטיות, תציג גוגל בפני כלל המשתמשים באירופה במהלך השבועות הקרובים הודעה הדורשת מהם להסכים לשיתוף מידע בין אתריה השונים, כדוגמת YouTube ,Google Maps, ה-Play Store ועוד. במידה והמשתמש יסרב, מזהירה גוגל כי שירותים שונים יחסמו בפניו, ובכל מקרה אפשרויות ההתאמה האישית – כדוגמת המלצות לתוכן ב-YouTube – יצטמצמו מאוד. גם שירות Google Takeout, המאפשר את העתקת המידע האישי מתוך כלל אתרי החברה, יזכה לשדרוג ויאפשר חיבור ישיר לאפליקציות אחרות, כך שהמשתמש יוכל להעביר את המידע באופן ישיר בין שירותי גוגל למתחרים.
גוגל היא כמובן לא ענקית הטכנולוגיה היחידה הנדרשת להגיב לכללים החדשים. באפל (Apple) יאלצו לפתוח את חנות האפליקציות הרשמית למתחרים, במהלך שלמעשה יפצל את רשת החנות לשתיים: אחת למדינות אירופה, והשנייה לשאר העולם.