לפני מספר ימים עדכנה גוגל (Google) את האתר של תכנית Android One. מדובר בתוכנית המאפשרת ליצרניות לשווק מכשירים אחרי בדיקה ואישור להריץ גרסה נקייה של מערכת ההפעלה מבית גוגל. בין השינויים הבחינו המשתמשים בכך שההבטחה לשנתיים רצופות של עדכוני מערכת מרגע צאת המכשיר לחנויות – הוסרה. במקומה, מסתפקת כעת גוגל בהבטחה לעדכוני אבטחה חודשיים, אך אינה מתייחסת להבטחה שיהיו עדכוני גרסה למערכת ההפעלה.
השינוי הזה עורר חשש שגוגל החליטה למעשה לחזור בה מההבטחה לספק עדכוני מערכת למשך שנתיים לפחות מרגע יציאת המכשירים לשוק, ולכן גוגל, לאור ריבוי הפרסומים בנידון, שחררה לבסוף הצהרה רשמית כי ההבטחה בעינה עומדת. “אנו שבים ומאשרים כי הבטחתנו לשנתיים של עדכונים עבור מכשירי Android One נותרת בתוקף, והשינויים בעיצוב האתר שלנו אינם משנים דבר במהות התכנית”, מסרו דוברי החברה.
ככל הנראה השינוי באתר היה שיווקי ועיצובי במהותו. ובגוגל פשוט חשבו כי ההבטחה לעדכונים במשך שנתיים אינה כה אטרקטיבית בעבור הרוכשים עד כי יש טעם להדגיש אותה בעמוד הבית. בעוד שעבור חובבי הטכנולוגיה ייתכן שזו דווקא אחת התכונות המשמעותיות ביותר במכשיר Android One, סביר כי בעבור רוב הלקוחות מדובר בפרט טכני לא מהותי, לעומת התכונות שזוכות כעת להדגשה בעמוד הבית החדש: זמן סוללה ארוך, נפח אחסון בלתי מוגבל לתמונות, גישה לשירותי הסייענית הדיגיטלית Google Assistant, וכאמור עדכוני אבטחה קבועים.
בדומה לכך, גוגל מבטיחה עדכוני מערכת במשך שנתיים ועדכוני אבטחה במשך שלוש שנים לכל מכשירי סדרת ה-Pixel אותם היא מייצרת ומשווקת בעצמה.