אחרי תלונות משתמשים על היעלמותם של קבצים רבים המאוחסנים ב-Drive, גוגל (Google) אומרת שהיא מצאה ותיקנה את הבעיה שגורמת לקבצים לחזור למצב של מספר חודשים אחורה.
בגוגל אף נעלו את השרשור בפורום של קהילת Drive, שבו דווחה הבעיה לראשונה וגם הכירה בבאג עוד בתחילת החודש. צוות התמיכה של Google Drive קישר את בעיות אובדן הנתונים של המשתמשים לבעיית הסנכרון וציין כי הדבר השפיע רק על “קבוצת משתמשים מוגבלת” עם ציון כי הבאג נמצא בגרסה 84.0.4.0 של יישום Drive לשולחן העבודה.
“זיהינו את הבעיה המשפיעה על קבוצה קטנה של משתמשי שולחן העבודה ב-Drive שהשפיעה רק על שינויים בקבצים מקומיים שעדיין לא סונכרנו עם האחסון ברשת”, אמרה גוגל ב-29 בנובמבר, יומיים לאחר הדיווח הראשוני של המשתמשים. “בעיה זו לא השפיעה על כל שינויי קבצים שכבר סונכרנו והיו גלויים באפליקציית Drive לנייד או בממשק המשתמש של Drive בדפדפן.”
עם זאת, זה לא מסביר את הבעיה במלואה. בעיית סנכרון פירושה רק שקבצים לא עולים או יורדים מהענן. לכן,
זה לא מסביר מדוע קבצים של משתמשים מסוימים נעלמו לחלוטין. גוגל גם לא הסבירה כיצד היא תיקנה את הבעיה אך הציעה הוראות המתארות כמה דרכים לשחזר קבצים שאבדו.
כדי לנסות ולשחזר את הקבצים, יש להוריד את יישום Drive המעודכן לשולחן העבודה, ללחוץ על הגדרות תוך כדי לחיצה ממושכת על מקש Shift, ולאחר מכן ללחוץ על האפשרות ‘שחזר מגיבויים’ שתוצג תחת תיבת דו-שיח נסתרת חדשה. “לאחר השלמת השחזור, תוצג תיקייה חדשה בשולחן העבודה עם הקבצים הלא מסונכרנים בשם Google Drive Recovery”, נכתב.
למרות זאת, משתמשי Drive התלוננו שהתיקון “לא עובד לרוב האנשים”. חלק גם טוענים כי השחזור דורש מקום נוסף בכונן שאין להם כך שנדרש למחוק קבצים אחרים כדי להתחיל את התהליך. כך או כך נראה כי הסיפור הזה עוד רחוק מלהסתיים.
גיבוי בתוך הענן או במחשב?…