לאחר שזכה למצב כהה כמעט בכל פלטפורמה אפשרית, מביאה גוגל (Google) את העיצוב החדש והאפל של מנוע החיפוש שלה גם למהדורה השולחנית המיועדת למחשבים אישיים. בינתיים מדובר עדיין בניסוי, אולם בעבור המשתמשים שנבחרו להשתתף תוצג בעת הכניסה למנוע החיפוש האפשרות לבחור בין תצוגה רגילה ובהירה, תצוגה כהה, ומעבר אוטומטי בין השתיים.
האפשרות האחרונה ייחודית יחסית, ורוב האתרים – לרבות אלו של גוגל עצמה – אינם תומכים בה. מדובר בהתאמת התצוגה לפי הגדרות מערכת ההפעלה, שעשויה גם לעבור בין תצוגה בהירה או כהה לפי שעת היום. אפשרות זו נתמכת במרבית הדפדפנים עבור מערכות ההפעלה Windows 10 ו-macOS בגרסאותיהן האחרונות.
במצב כהה עובר מנוע החיפוש של גוגל לרקע אפור, ולא שחור לגמרי, בעוד התכנים עצמם מוצגים בלבן או בגווני אפור בהירים יותר. בעוד שבמסכי OLED הבחירה ברקע כהה עשויה לתרום באופן משמעותי לחיי הסוללה, במסכי LCD התרומה מינורית יותר ונראה שמדובר בעיקר בבחירה קוסמטית, כמו גם הקלה מסוימת בקריאה מהמסך בשעות החשכה.
בשלב זה, הניסוי מוגבל כאמור לאותם משתמשים שנבחרו על ידי גוגל, לפי קריטריונים השמורים עמה. לא ידוע על דרך להצטרף לניסוי, וגם לא ברור מתי האפשרות תפתח לכלל המשתמשים במנוע החיפוש הפופולרי.
ברוכים הבאים ל-2014 גוגל. גאד דאמט DuckDuckGo עם זה כבר שנה, כבר שכחתי שלגוגל הענקית המתקדמת אין את זה. ואפילו כשזה כבר קורה, זה לא שחור. זה אפור. ככה שזה אפילו לא משפר צריכת סוללה ב-OLED, רק שחור לא מפעיל פיקסלים, לא אפור. כל דבר הם חייבים לעשות עקום? ממש פייסבוק
פיתרון מעולה