הסוף לפרסומות המעצבנות? גוגל (Google) מנסה להילחם בתופעת הפרסומות במסך הנעילה (Lockscreen) במכשירי האנדרואיד. החברה עדכנה תנאי השימוש בשירותיה השונים שלה, במטרה להבטיח כי המשתמשים יוכלו ליהנות מחוויה אמינה ובטוחה יותר.
גוגל קובעת כי החל מעתה, מסך הנעילה, המופיע בעת הפעלת המכשיר וטרם הכניסה באמצעות טביעת אצבע או קוד, נמצא מחוץ לתחום בעבור רוב האפליקציות המותקנות על המכשיר (למעט הצגת התראות הקשורות באופן ישיר בתכונות האפליקציה). יוצאות מן הכלל הן אפליקציות שכל תפקידן הוא שינוי אופן תפקודו של מסך הנעילה, להן יותר להמשיך ולהציג מסרים פרסומיים שונים מתוך הנחה כי המשתמש יוכל לקשר בקלות יחסית בין התקנת האפליקציה, ובין פרסומות נוספות המופיעות על המסך.
האיסור על הצגת פרסומות במסך הנעילה מצטרף לשורת איסורים נוספים של גוגל, ביניהם כללים המונעים מאפליקציות להציג מסרים פרסומיים שקריים או כאלה המתחזים להודעות מערכת, פרסומות העשויות לקטוע את אופן השימוש הרגיל במכשיר, או כאלה שאינן תואמות את קהל היעד המוצהר של האפליקציה. הפרת כל אחד מהכללים הללו אסור להביא להסרה לצמיתות של האפליקציה, ואף לחסימת חשבון המפתח.
אחת הסיבות שבגללן עברתי לאייפון, אין אפליקציות שמשתלטות על המכשיר.
שאלה לכתב אילן גלר האם זה אומר שגם מסך נעילה כגון בזמן טעינה של יישומים כמו אנטי וירוס נכללים בגלל שכרגע היישומים של אנטי וירוס בזמן טעינה גם בוחרים ונוהגים לעשות זאת אודה להתייחסותך ותגובתך בתודה מראש
זה נכון לכל היישומים שמשתלטים על מסך הנעילה ומציגים פרסומות
@itai_makmal אז איך אתה מסביר את זה שעדיין אנטי וירוס של AVG מציג בזמן טעינה פרסומות בסמארטפונים וטאבלטים האם יש הבדל בין יישום לאנטי וירוס מחכה שגם זה יפסק אין לי צורך במסך טעינה של אנטי וירוס חינמי לראות פרסומות
זה צריך להביא גם להודעה במכשיר המשתמש בכדי שהוא ידע למה זה קורה, יש אנשים שמותקנות אצלהם אפליקציות כאלה והם לא יודעים איך להיפטר מההודעות המעצבנות והסרתן מהחנות לא תגרור את הסרתן מהמכשירים.