גוגל (Google) הכריזה, במסגרת אירוע Search On 2022, על מספר חידושים משמעותיים שיגיעו למנוע החיפוש שלה במהלך החודשים הקרובים. המשמעותי ביותר, בוודאי למשתמשים בישראל, הוא הרחבתו של שירות החיפוש המשולב ל-70 שפות מלבד אנגלית – בהן גם עברית.
השירות מאפשר לשלב בחיפוש תמונות וטקסט ביחד כדי לחקות התנהגות טבעית של אנשים. לדוגמה: ניתן לצלם חולצה כלשהי ואז להוסיף את המילה ״בכחול״, ומנוע החיפוש של גוגל ינסה לאתר חנות מקוונת המוכרת את המוצר בצבע המבוקש. במקביל הכריזה החברה על שירות משולב מורחב שנקרא ‘לידי’ שיציג תוצאות של החיפוש המשולב בחנויות הקרובות למיקומו הנוכחי של המשתמש.
עוד חידוש הוא שדה תוצאות מיוחד שיוקדש לדיונים בפורומים ורשתות חברתיות. ״פורומים יכולים להיות מקור מעולה לעזרה, מקום ללמוד מאנשים שיש להם ניסיון בנושא שבו אתם מתעניינים״, מסבירים בגוגל. מעתה, במידה ומנוע החיפוש יאתר נושא שעליו קיימים דיונים באתרים כדוגמת Reddit או Quora, אלו יופיעו בראש רשימת התוצאות. גוגל תשיק את השירות תחילה למשתמשים מארצות הברית, אך הוא צפוי להתרחב למדינות נוספות בהקדם.
בשנה הבאה תשיק גוגל חידוש נוסף: תרגום אוטומטי של כותרות חדשות המתפרסמות בשפות שונות משפת ברירת המחדל של המשתמש. הכוונה היא להעשיר את ידיעותיו של המשתמש בכתבות המתפרסמות בעיתונות במדינות אחרות, במקום להגביל את צריכת התוכן למאמרים בשפת האם בלבד. חידוש זה יהיה מוכן לצאת לדרך בתחילת 2023, תחילה רק בתרגום אוטומטי לאנגלית.