הביגוד החכם הולך ומתקרב? ארבע שנים לאחר שחשפה כי היא עובדת על בגדים המתקשרים עם הטלפון, ושנתיים לאחר שהשיקה בגד ראשון מסוג זה, יצרנית הג’ינסים הנודעת ליוויי’ס (Levi’s), הכריזה גוגל (Google) על דור שני ומשודרג לז’קט הג’ינס החכם המבוסס על Project Jacquard שלה.
הז’קט החדש יוצע בשתי גרסאות – Classic Trucker ו-Sherpa Trucker: הראשונה קלה וקיצית יותר עם תגית מחיר של 198 דולרים והשנייה חמה וחורפית יותר שמחירה יהיה 248 דולר. שתי הגרסאות יהיו זמינות בגזרה גברית ונשית. מדובר במחירים שזולים באופן משמעותי מ-350 הדולרים שנדרשו עבור הדור הראשון – ויש שיפורים נוספים.
ראשית, את הז’קטים החדשים ניתן לשטוף במכונה. הסיבה לכך היא שה-‘מוח’ כבר אינו תפור אל תוך הבגד, אלא מגיע בנפרד דמוי שבב איתור או דיסק-און-קי שנטען בחיבור microUSB. בחפת השמאלי נמצא כיס מיוחד המיועד להכיל את ה’מוח’, ועשוי סיבים מיוחדים שמאפשרים ביצוע מחוות. המחוות הללו כוללות החלקה פנימה או החוצה, כמו גם נגיעה בודדת או כפולה.
יש גם אפליקציה
אפליקציה ייעודית, הזמינה ל-Android ול-iOS, מאפשרת לחבר את השבב שבז’קט לטלפון כדי לקבל התראות, בעזרת מנוע רטט ונורת LED צבעונית המסוגלת להבהב בכחול, ורוד וירוק. הצבעים השונים יכולים לשמש להתראות מאפליקציות שונות, ומחוות ההחלקה מסוגלות לשלוט על אפליקציות שונות בזמנים שונים.
כך, לדוגמה, בעת האזנה למוזיקה ניתן להעביר שירים, בעת כניסת שיחה ניתן לקבל או לדחות אותה ובשאר הזמן ניתן להגדיר שאלות קבועות ל-Google Assistant כדי לקבל תשובות באמצעות אוזניות. ניתן גם להגדיר מחווה שתגרום לעוזרת הקולית של גוגל לספר למשתמש מה הפגישה הבאה ביומן שלו, כמה זמן ייקח לו להגיע אליה, ולאפשר לו להתחיל הוראות ניווט במחווה נוספת – הכל בלי להסתכל על אף מסך, לא של הטלפון ולא של השעון למי שיש כזה).
בשלב זה, הז’קטים הם עדיין בגדר ניסוי, אך ליוויי’ס טוענת שכל דור חדש של הז’קטים עוזר לה להבין את הציפיות של משתמשים מבגדים חכמים, בעוד גוגל מבטיחה לשחרר בעתיד ערכת פיתוח ל-Jacquard, במיוחד למי שרוצה לפתח סוגים אחרים של בגדים חכמים.
הז’קטים החדשים יימכרו בשלב זה בארצות הברית, בריטניה, צרפת, גרמניה, איטליה, יפן ואוסטרליה.