לקראת עונת החגים של סוף השנה האזרחית, אליה מתלווים בדרך כלל גם מבצעי מכירות, מציגה גוגל (Google) חידוש בשירות הדואר האלקטרוני Gmail שצפוי להקל במעט על המעקב אחר משלוחים מחנויות מקוונות.
בהודעת דואר שבה יזהה Gmail קוד מעקב אחר משלוח, יוצג סטטוס המשלוח תחת כותרת ההודעה: האם נשלחה כבר, ואם כן מהו תאריך המסירה הצפוי. בעת הכניסה להודעה, תוצג בראשה טבלה מפורטת המציגה את מיקומה הנוכחי של החבילה, עם קישורים מהירים למידע נוסף.
זאת ועוד, במקרה שהתרחש עיכוב בלתי צפוי במסירת החבילה, ידאג Gmail להקפיץ את ההודעה כך שתופיע ראשונה, לצד תאריך המסירה החדש. השירות לא יופעל באופן אוטומטי: גוגל תבקש רשות לעקוב אחר משלוחים בהתראה שתופיע באופן חד-פעמי, ולאחר מכן ניתן יהיה להפעיל, וגם לבטל, את מעקב המשלוחים האוטומטי דרך תפריט ההגדרות.
חשוב לציין כי המעקב מסתמך על הודעת המשלוח הראשונית מהספק, הכוללת את מספר המעקב. מספר חנויות מקוונות גדולות, בראשן אמזון (Amazon), אינן מציינות את מספר המעקב המדויק בהודעת אישור ההזמנה, כך ש-Gmail לא תוכל לעקוב באופן אוטומטי אחר משלוחים מחנויות אלו. כמו כן, בשלב הראשון תומך השירות בספקי דואר ומשלוחים בארצות הברית, עם תכניות להרחיבו בהמשך.