בחודש יולי האחרון הכריזה גוגל (Google) על אלגוריתם חיפוש משודרג בשירות הדואר האלקטרוני שלה, Gmail. האלגוריתם החדש, שהגיע תחילה לאפליקציה הרשמית של Gmail, הציע תוצאות חיפוש הנשענות על ניתוח מבוסס הקשרים וניסיון ‘להבין’ מה המשתמש מחפש: שמות פרטיים, כתובות דואר אלקטרוני ועוד. בנוסף, בחיפוש החדש תועדפו תוצאות המתייחסות לאנשי קשר עמם מתכתבים לעיתים קרובות יותר.
כעת מודיעה החברה כי השדרוג עושה את דרכו לכלל המשתמשים, המנויים לאחת מחבילות השירות העסקיות של גוגל והן למשתמשים פרטיים בעלי חשבון חינמי. בנוסף, אלגוריתם החיפוש החדש פעיל כעת גם במהדורת הדפדפן של Gmail. ״השיפור הזה לחיפוש ב-Gmail הופך את התוצאות לרלוונטיות יותר״, כך מבטיחים בגוגל.
יש לציין כי החידוש מגיע בסייג אחד: הוא פעיל רק כאשר מחוברים לרשת, ולא בזמן שימוש במצב ה-Offline של Gmail. בנוסף, מאחר והוא נשען על ניתוח היסטוריית החיפושים של המשתמש, נדרש אישור מראש לשמירת היסטוריה שכזו. המשתמש, אגב, יכול למחוק את היסטוריית החיפושים בכל רגע אם הוא מעוניין בכך.
בנוסף לכך, הכריזה החברה כי החל מעתה, יכולים משתמשים עסקיים לשתף מסמכים שנוצרו ב-Google Docs ישירות במהלך שיחת וידאו הנערכת ב-Google Meet, וגם להותיר את הרשאות הצפייה או העריכה ליתר המשתתפים בפגישה.