בעת ההכרזה הרשמית על סדרת ה-RTX 40 החדשה של Nvidia, הבטיחה היצרנית כי מדובר בכרטיסים שיציגו קפיצת מדרגה אדירה בביצועים לגיימרים, אולם לא מסרה פירוט רב יותר. כעת מתפרסמים נתוני הביצועיים הרשמיים שאותם מדדה Nvidia באמצעות גרסאות פיתוח של ה-RTX 4090, ואלו בהחלט מעידים על יכולות מרשימות.
את המבחנים מחלקת Nvidia לשתי קטגוריות: ״המשחקים של היום״ ו-״משחקי העתיד״. מטרת החלוקה ברורה: ככל שהמשחק מכיל אפקטים רבים יותר המנצלים את טכנולוגיית DLSS 3 ו-Ray Tracing, כך הולך וגדל הפער בין סדרת ה-RTX החדשה לקודמותיה. לדוגמא, בין ״המשחקים של היום״ אותם מציינת Nvidia נמצא Microsoft Flight Simulator עם קצב של 102 פריימים בשנייה, משחק המירוצים F1 22 עם 204 פריימים, ו-Warhammer 40,00 Darktide עם 138 פריימים. בכל המקרים הללו, עומד השיפור לעומת הכרטיסים הקיימים של החברה על בערך כפליים.
אולם במבט על ״משחקי העתיד״, אלו הנשענים על הרבה יותר אפקטים מתקדמים, הפער גדל. Cyberpunk 2077 עם עדכון ״Max RT״, לדוגמא, מגיע ל-90 פריימים בשנייה, בעוד שבכרטיסי הדור הנוכחי עומד הקצב על לא יותר מ-20. קפיצה דומה נרשמת גם עם Justice ו-Portal RTX, כמו גם הדגמת גרפיקה אותה פיתחה החברה עצמה בשם Nvidia Racer.
כל המספרים הללו נמדדו עם מערכת עוצמתית למדי הנשענת על מעבד i9 12900K של אינטל (Intel) עם 32 גיגה-בייט זיכרון עבודה, ומערכת ההפעלה Windows 11. ה-RTX 4090 צפוי להגיע למדפי החנויות בתחילת החודש הבא.
DLSS 3 משתמש באותה טכנולוגיה שיש בטלוויזיות כבר שנים – החלקת תנועה ע”י הכנסת פריימים מזויפים. מעלה את הlatency ומוסיף artifacts שלא נראים טוב. ביצועי הRT מרשימים אבל רק במשחקים ספציפיים, אבל גם עם זה אין שום דבר שמצדיק את עליית המחירים המטורפת ואת העבודה בעיניים שהם עשו כשקראו לכרטיס 4080 12 ג’יגה במקום לקרוא לו 4070 רק כדי שיוכלו לקחת עליו 80 אחוז יותר כסף.
תצביעו עם הארנקים, חברים, אחרת נצטרך להתרגל למציאות שבה צריך לקחת משכנתא על כרטיס מסך.
הגרף הזה הזוי