הרבעון השני היה קשה מאוד לכל יצרניות הסלולר כמעט ללא יוצא מן הכלל, ולפי הדו”ח של קנאליס (Canalys) הצלילה הייתה כואבת במיוחד לסמסונג (Samsung), אבל הנה בא דו”ח המכירות למשתמש הקצה של חברת מחקר השוק הוותיקה גרטנר (Gartner) וקצת משנה את התמונה: סמסונג עדיין מובילה לפני וואווי (Huawei).
גם לפי הדו”ח הזה המכה שחטפה סמסונג הייתה הקשה מכל אלו של היצרניות המובילות. היא איבדה 27.1% במונחים של שנה לשנה ונצחה למכירות סופיות של 54.76 מיליון מכשירים לעומת 75.11 מיליון ברבעון המקביל ב-2019. זה גם הרבה יותר מהממוצע הכללי של השוק שעומד על ירידה של 20.4% ל-294.67 מיליון יחידות לאחר שיא של כ-370.94 מיליון יחידות ב-19Q2. בגרטנר שמים את האצבע לא רק על המגיפה המשתוללת בעולם אלא בעיקר על כך שהציבור לא קיבל באהדה רבה את סדרת ה-Galaxy S20 של החברה.
וואווי צמצמה מאוד את הפער לסמסונג כי ירדה רק ב-6.8% במכירות שלה, וכעת נתח השוק שלה עומד על 18.4% מול 18.6% של היריבה שהיא כל כך רוצה להשאיר מאחור. היא מכרה 54.13 מיליון יחידות לעומת 58.06 מיליון בשנה שעברה ברבעון השני. למעשה לעומת הרבעון הראשון של 2020 היא הציגה התאוששות מופלאה כמעט עם עלייה של 27.4% במכירות.
גם נתח השוק של אפל (Apple) עלה באופן משמעותי לאור העובדה כי המכירות שלה נותרו כמעט זהות עם 38.39 מיליון לעומת 38.52 מיליון לפני שנה. נתח השוק שלה עלה בהתאם מ-10.5% ל-13%. מה שעזר לה לפי גרטנר זו ההשקה של iPhone SE החדש.
גם שאומי (Xioami) חטפה סנוקרת קשה עם ירידה של 21.5% במונחים של שנה לשנה. זה לא בא לידי ביטוי בנתח השוק, זה בהחלט בא לידי ביטוי במכירות של 25.09 מיליון יחידות לעומת 33.25 מיליון בהשוואה. גם אופו (Oppo) החמישית צנחה למעמקים עם ירידה של 15.9% ל23.61 מיליון טלפונים חכמים שמכרה ברבעון השני של 2020.