מכירות הטלפונים ברבעון האחרון של 2018 היו כמעט זהות לאלו לרבעון המקביל ב-2017, וסימנו ככל הנראה את סוף עידן הצמיחה במכירות מכשירי המגע השטוחים, כך לפי נתוני חברת המחקר גרטנר (Gartner).

בחודשים אוקטובר עד דצמבר נמכרו כ-408.4 מיליון טלפונים – עלייה של 0.1% בלבד לעומת שנה קודם לכן. עבור שתי היצרניות הגדולות בעולם החדשות קשות אף יותר: סמסונג (Samsung) מכרה כ-5% פחות מכשירים מאשר לפני שנה ונתח השוק שלה ירד מ-18.2% ל-17.3%, ומכירות ה-iPhone של אפל (Apple) צנחו בלא פחות מ-11.8% ונתח השוק שלה ירד מ-17.9% ל-15.8% בלבד, אם כי לפי גרטנר היא שמרה על המקום השני מעל וואווי (Huawei).

כצפוי, וואווי דווקא רשמה עלייה ברבעון הזה, מכרה 60 מיליון מכשירים והעלתה את נתח השוק שלה מ-10.8% ל-14.8%, אך כאמור נשארה במקום השלישי.

יצרנית סינית נוספת שנהנתה מעלייה היא אופו (Oppo), שמכרה כ-25% יותר מכשירים ועלתה למקום הרביעי עם נתח שוק של 7.7%, ועקפה את שאומי (Xiaomi) שרשמה ירידה קלה מאוד מ-6.9% ל-6.8%.

במבט על השנה כולה, הירידות של החברות הגדולות פחות חדות, אך הן בהחלט מגמה: לפי גרטנר נמכרו ב-2018 כ-1.6 מיליארד טלפונים ברחבי העולם – עלייה של 1.2% לעומת 2017. עם זאת, בשווקים הגדולים – צפון אמריקה וסין – נרשמה ירידה של 6.8% ו-3% בהתאמה. סמסונג ואפל שומרות על מקומות 1 ו-2, אך נתחי השוק שלהן התכווצו ב-1.9% ו-0.6% בהתאמה, בעוד וואווי ושאומי רושמות צמיחה של 3.2% ו-2.1% בנתח השוק, בהתאמה. נתח השוק של אופו עלה ב-0.3% בלבד, ובמגמה שנתית שאומי הדיחה אותה מהמקום הרביעי.