מספר רוכשים של מכשיר הגלקסי אס 3 מרחבי העולם מדווחים כי מכשיר הדגל אותו רכשו במיטב כספם מסרב להידלק. על-פי רשמים ראשוניים נראה כי התקלה מתרחשת בעקבות כשל ברכיב זיכרון ה-NAND וכרגע לא ברור מה היקף התופעה, אולם היא אינה מוגבלת לאזור מסויים בעולם וכך נרשמו מספר מקרים גם בישראל.
השבתה פתאומית
בפורום המפתחים XDA ניתן למצוא ‘שרשור‘ באורך של יותר מ-100 עמודים, בו גולשים מאזורים שונים בעולם מספרים על תופעה דומה, רובם אף מציינים כי הדבר התרחש לא בעת צריבה של גרסת רום מותאמת אישית אלא עם גרסת הרום הרשמית ולמכשירים בני חמישה חודשים ומעלה. בפורום מנסים לאסוף רמזים בנוגע למכנה המשותף לתקלה, אך כרגע נראה כי לא מדובר בסדרת ייצור או בכזו שיוצרה מפעל מסויים בעולם.
נראה כי התופעה לא מדלגת גם על ארצנו ומדיווח שקיבלנו מגולשת בשם הדס אשר רכשה את מכשיר הגלקסי אס 3 בסלקום ביוני השנה – המכשיר בוקר אחד ‘סירב להידלק’, מכיוון שהמכשיר עדיין נמצא תחת אחריות היצרן פנתה הדס למרכז שירות של סלקום, אולם חזר לאחר מספר ימים כשהוא עדיין אינו תקין. בפני הדס נטען על-ידי נציגי המפעילה הסלולרית כי התקלה לא מכוסה במסגרת אחריות היצרן מכיוון שהתקלה נובעת בעקבות ניסיון צריבה של רום שלא דרך גורמים רשמיים.
כאשר בסלקום סירבו בתוקף לעזור, הלקוחה המאוכזבת ניסתה לפנות לסאני, היבואנית הרשמית של סמסונג בישראל ובחברה לקחו את המכשיר לבדיקה ואכן פסקו כי מדובר בנתק בלוח האם, דבר (שלטענתם) יכול להעיד על צריבה כושלת. לאחר הצגה של כתבות ודיווחים מהעולם הוסכם להחליף את לוח האם התקול ולשלוח אותו למעבדה המרכזית בקוריאה, במידה וימצא כי אכן התקלה לא נגרמה ביוזמת הלקוחה וכי מדובר בכרטיס תקול לא תחוייב הדס בעלות התיקון. על-מנת לבדוק את היקף התופעה בארץ נפתח שרשור בנושא גם בפורום iAndroid הישראלי בו, נכון לכתיבת שורות אלה, משתמש נוסף אחד דיווח על מקרה דומה.
אף מכשיר אינו חף מבעיות כלל וכך גם מכשיר הגלקסי אס 3, אשר עושה חיל מבחינת מכירות, כרגע נראה כי מדובר באחוז קטן מכלל המכשירים ואנו מקווים כי לכלל המשתמשים אין סיבה לדאגה.
מסמסונג נמסר: ” אנחנו פועלים על מנת להבטיח שכל עדכוני התוכנה יהיו זמינים מוקדם ככל האפשר בכל המדינות. על מנת להבטיח ללקוחותינו את מחויבותנו המלאה לספק להם חווית טלפונית חלקה וללא תקלות, אנחנו מתכננים לשחרר עדכון תוכנה בהקדם.”
גם לי היה בדיוק אותו הדבר.
קניתי ב וולהשופס, השירות היה מצויין, שלחתי לVMOBILE בתל אביב.
החליפו אל הלוח אם.
מקווה שלא יחזור!
מקריאת התגובות כאן עולה תמונה עגומה מאד בקשר ליכולתם של צרכנים לשמור על זכויותיהם הצרכניות הבסיסיות.
כל מי שחש שהמוכר אינו עומד בהתחיבויותיו הן המעוגנות בכתב האחריות והן הנקובות בחוקי מדינת ישראל, יואיל לגשת לבית המשפט לתביעות קטנות ויגיש תביעה קטנה. ניתן להעזר בבני משפחה או חברים מבוגרים.
דומני כי הבעיה מתמקדת ביבואן הישראלי ולא ביצרן.
אני לא מאמין, אותו הדבר קרה לי בדיוק!!!
מכשיר מקורי של סאני עם רום מקורי , הפסיק לעבוד לפתע
סאני הסירו מעצמם את האחריות בטענה שניסיתי לצרוב גרסה .
בסוף תיקנתי אותו בחנות פרטית בעלות של 1000 ש”ח.
מכשיר חדש של גלקסי 3-למרות ניסיון תיקונים ב3 מעבדות אומרים שהבעיה בטלפון החדש (עבד שבוע…) היא בעית פלאש מחיר תיקון …1000 ש”ח ללא אחריות
בפניה ליבואן בארץ הוא אמר שאין לסמסונג אחריות בארץ על מכשיר שנקנה בחו”ל ולכן הם לא מוכנים לתקן.
בקיצור ס-מ-ס-ו-נ-ג פשוט ב-ו-ש-ה-!
הייתה לי תקלה כזאת לפני כחודש שלחתי את הפלאפון לסאני ושם החליפו את הלוח של המכשיר
לאן שלחת בדיוק ?
תגידו חברים למי שזה קרה לא היה לו מכשיר בצבע לבן נכון? כי שמעתי שזה קורה בדרך כל בצבע הכחול.
קרה לי עם כחול
לבן
גם לי זה קרה ,פלאפון היתנערו מהבעיה ולא היו מוכנים לתקן לי את המכשיר,זה קרה בפיתאומיות ללא שום סיבה!
בסוף שלמתי 700 שקלים הישתתפות עצמית וקיבלתי מכשיר חלופי
סוף סוף.
גם הגלקסי שלי מת ככה, סתם היה בכיס, הוצאתי לבדוק משהו והוא מת. גם קראתי על זה בXDA חודש לפני וחשבתי איזה באסה..
אם תקראו בXDA תראו שגם מכשירים עם 4.0/4.1 סטוק (של סאממי) מתים כמו כולם.
דבר נוסף, כשהמכשיר באמת הופך ל”Sudden Brick” – הוא כל כך מת שאי אםשר לבדוק עם פרצת.
קניתי את שלי באמסטרדם לפני חצי שנה, דיברתי עם סאמי.nl, שהפנו אותי לחברה שמתקנת בשבילם מכשירים והשבוע או שבוע הבא אני ישלח את שלי להולנד לתיקון. BTW, בחנות פרטית הציאו לי 1800 לתיקון..
מי שקרא את הסכם המכירה של סלקום רואה שאין הגבלה אמיתי לצריבה. יש סייג לגבי פעולות זדוניות או טיפול בחומרה ע”י מי שאינו מוסמך ע”י סלקום. אם HTC לא מתנים אחריות למי שצורב או Xstreamer משווקים מכשיר שהוא Root במקור אז צריבה אינה יכולה להיות פעולה זדונית. היא יכולת שבאה מהחבילה סמסונג עצמה מספקת. במצב הזה לעניות דעתי סלקום בהפרת חוזה. תביעה בדרך. נא עזאת כולם במלחמה זו. יש לשים לזה סוף!!!!!!!!
קוראים יקרים.
מעט פרופרציות.
מדובר על מאות מתוך עשרות מליונים!
גם לי קרה לפני שבוע וחצי. את המכשיר קניתי דרך אמזון באנגליה. פניתי ישירות לסמסונג אשר אמרו לי לשלוח למאבדת תיקונים שלהם בברמינגהם. אהיה באנגליה בעוד שבוע וחצי ואז אשלח לתיקון. באשר למכשירים שצרבו אותם סמסונג בארה”ב ובאנגליה מתקנים את התקלה הזאת ללא עלות גם אם זה קרה על מכשיר צרוב שבדרך כלל פוסלת את האחריות.
הי yitz,
קרה לי אותו הדבר ורציתי לשאול אותך איך יצרת קשר עם סמסונג?
דיברתי עם מרכז השירות בארה”ב שם נקנה המכשיר ואמרו לי שמשום שזאת הגרסה הבינלאומית GT-I9300 ואין להם את הגרסה הזאת בארה”ב הם לא תומכים בה.
תודה רבה!
מזל שלא לקחתי סמסונג S3
היו לי 3 HTC ONE X עכשיו החזירו לי את הכסף,
בראשון כתמים צהובים על המסך, בשני בעיות עם הWIFI ובשלישי בעיות עם המסך.
לי זה קורה בNOTE 2
מה קורה לך בנוט 2? בעיות עם ה WIFI??
כי גם לי…
יש לך מושג מה לעשות עם זה…?
זה קרה לי בגלקסי S2 בזמן האחרון
כן כשהבטריה נגמרת
אני נציג תמיכה טכנית בפלאפון ובשבועות האחרונים נתקלתי בלא מעט מיקרים דומים שהחברה מסרבת לתקן כי טכנאי המעבדה טענו כי בוצע התקנה שגויה של רום.
דבר שנראה הזוי, כי לי זה די ברור שאישה בת שישים (אחד מהמיקרים) לא החליפה רום ואפילו אין לה מושג מה זה אומר.
מיותר לציין כי מחאתנו לא עזרה והחברה עדיין מסרבת לתקן את המכשירים
זה כי יותר קל לומר שמצב של בריק קורה בגלל שגיאת משתמש ולא שגיאת יצרן. חוסך להם גם כסף. זה צריך לחלחל לידיעה שלהם שקורים מקרים של בריק וקרו גם בלי רוט והתקנת רום.
עוד נקודה. צריבה של לקוחות ושל סמסונג נעשית בעזרת אותה תוכנה – Odin. אם יש בעיה אז למה יש חבילת תוכנה שסמסונג מכילה אותה במסגרת חבילת הפיתוח.
כול ההתנהגות הזו היא רק בארץ. למכשיר שנשלח לבדיקה בקוריאה צורף מכתב שמספר את כול הסיפור.
נראה אם סמסונג יגידו באופן נאות.
האם יש משהו שרוצה להצטרף לתביעה יצוגית נגד החברות הסלולאריות או להעיד במשפט?
אני רוצה להצטרף לתביעה יצוגית נגד החברות הסלולאריות
אני לקוח פלאפון והיום קרה לי המקרה של מוות פתאומי למכשיר הגלקסי 3 שלי. חשוב להשגיד שלא צרבתי שום דבר לא חוקי למכשיר הטלפון שלי. אני מאוד מקווה שביום שני כשאני יגיע לקחת את המכשיר שלי מתיקון אני לא אקבל הודעה שהם לא מוכנים לתקן בשל חשד לצריבה לא חוקית.
איך אפשר לעשות דבר כזה ללקוח? חשד? פשוט גועל נפש של התנהגות. איך חברה יכולה להתנער מהאחריות של תיקון מכשיר שנמצא תחת אחריות יצרן?
אני מאוד מקווה שהם יתקנו את מה שהם מחוייבים לתקן
אני קונה מחר את הגלקסי אס 3 ואני מתכוון לצרוב רום מה אתם אומרים לא לקנות את האס 3 וללכת על הנקסוס?
הייתה שאלה לפניי התקלה???
ברור שנקסוס 4!
גלקסי 3 לדעתי, קודם כל המגע שלו יותר טוב, ודבר שני יש אפשרות הרחבה והחלפת סוללה, החסרון היחידי זה המסך שיותר טוב במקצת בנקסוס והעדכונים הישירים מגוגל (שאפשר להתעלם משניהם).
ממש המגע שלו יותר טוב…וגם אם כן אז מה? זה לא מורגש..
Nexus 4 . גם אני קונה אותו מחו”ל אבל.
הזויי… קרה לדוד שלי לפני שבועיים!!
התקשר אלי אמר לי שהחליף מכשיר בחנות כי המכשיר פתאום מת לו
מתחמם מעט בטעינה אבל לא מגיב יותר לשום מצב! בריק טוטאלי!
קרה לי לפני כמה ימים אפילו פתחתי על זה אשכול בFXP :http://www.fxp.co.il/showthread.php?t=11825380
אבל אחרי כמה זמן זה היסתדר
ברור, כמובן, כי התקנת תוכנה יכולה בהחלט לגרום נזק פיזי למכשיר…
כמה אני מצפה לאופציה לתבוע את השקרנים הללו. לא ייתכן שאין שום פיקוח על התנערות (פלילית, לדעתי) מלקוחות ע”י שקר בוטה. גם לומר “סליחה, טעינו” זה לא מקובל. בטח שלא בכזה מקרה.
התקנת תוכנה בהחלט יכולה לגרום נזק! אמנם זה לא נזק בלתי הפיך אבל זה לא תיקון שמסתיים בתוכנה צריך לפתוח את המכשיר פיזית.
בתור מי שגרם לכתבה לעלות לאתר ובתור מהנד בעל וותק של הרבה שנים, לפי מהות התקה, לא חשוב איזו גרסה נצרבה זו בעיית תכן קלאסית. הסיפטום הוא נתק בלוח הראשי. זה אומר שהמוליך לא תוכנן לעומס המירבי.
באשר לפיקוח זה מה ששר התקשורת לא הספיק לעשות. בארה”ב יש וועדה עליונה למקרים הללו. בניו זילנד יש היתר בחוק לצרוב גרסות ככול העולה על דעת בעליו. לא יתוקנו מכשירים שיש זיקה ברורה בין הצרעבה לתקלה. בארץ לא יתקנו לך מסך שבור אם יש לך גרסה לא רשמית. מה הקשר? תשאלו את תאבי הבצע הסלולאריים.
אני כמה וכמה פעמים בזמנו הבאתי את הגלקסי הראשון שלי לתיקון בפלאפון, כשהגרסאות היו רחוקות מלהיות מקוריות ותיקנו לי את המכשיר.
עוד מקרה שהבאתי להם את המכשיר אמרתי להם במפורש שהגרסה שם לא מקורית ושאני רוצה שיחזירו והם החזירו.
זה היה במרכז שירות בלוד
קרה לי השבוע, המכשיר מחו”ל וסקילאקס לא מוכנים לתקן, אכלתי אותה
גם לי זה קרה בשבועיים האחרונים, לא יאומן שיש כמות אנשים כזו שזה קורה להם במכשיר דגל והחברה לא לוקחת אחריות. אם היה רעש ואם לסמסונג היה כבוד עצמי הם היו מזמינים את כל המכשירים עם הצ’יפ התקול לתיקון יזום.
אם מישהו קנה מכשיר בחו”ל ומצא פתרון לבעיה אשמח לדעת על זה.
אותו דבר כאן המכשיר נדם לאחר 10 חודשים. אשמח לדעת אם מישהו קנה באמזון וקיבל תגובה מסמסונג. פה רוצים 1200 שח להחליף לוח אם לפי השארה שלהם זו הבעיה. ואגב הם אמרו לי שזה קורה אחת למיליון. לפי ריכוז התלונות כאן יש הרבה מיליונים :)