בתחילת השבוע החל הפרק השלישי של פורטנייט (Fortnite) שהביא עימו שורה של חידושים כמו מפה שהפכה את האי, ממשק משופר והוספת גיבורים חדשים כמו ספיידר-מן. אך מסתבר שמשחק הבאטל רואיל הפופולרי כולל גם שינוי רציני מתחת למכסה המנוע, באופן הכי מילולי שיש.
המעבר למנוע המשחק החדש פורסם באופן כמעט לא חגיגי בהודעה שעלתה לחשבון הטוויטר של אנריל אנג’ן (Unreal Engine) שם נכתב “עם פתיחת פרק 3 הפיתוח ‘התהפך’ אל Unreal Engine 5” – במעיין משחק מילים על שם העונה החדשה שנקראת ההיפוך.
חשיפת היכולות של Unreal Engine 5
אפיק גיימס (Epic Games), המפתחת מאחורי פורטנייט, היא גם המפתחת של Unreal Engine לכן אין זה מפתיע שמשחק מתוצרתה הוא המשחק הראשון שמאמץ את המנוע המשודרג שמציע יכולות גרפיות מתקדמות ומרשימות כמו הצגת תאורה בזמן אמת, שמע היקפי וחישובי פיזיקה מתקדמים של מים ותנועה של עצמים כמו שברי אבנים או תנועה של בגדים. כשפורטנייט הוא כמובן משחק מסוגנן יותר ולא מציג את אותו עושר גרפי שהוצג בסרטון הדגמת היכולות שפורסם לפני שנתיים.
עם זאת חברות רבות הודיעו על תחילת השימוש במנוע ובין המשחקים העתידיים שעושים שימוש במונע ניתן למנות את: S.T.A.L.K.E.R 2: Heart Of Chernobyl, Redfall, Dragon Quest 12 ועוד.
תקנו אותי אם אני טועה אבל תאורה בזמן אמת במשחקים לא קיימת כבר… שני עשורים לפחות?
מה שהיה בעבר זאת תאורה והשתקפות שנקבעו מראש ועם כל מיני טכניקות ניסו לגרום להם להראות כמה שיותר אמיתיים מה שיש היום זאת טכנולוגיה שמאפשרת לכרטיס גרפי עצמו לחשב ואז ליצור איך כל קרן אור תאיר ותשתקף בזמן אמת מה שהופך את התאורה במשחקים לכמעט מציאותית