האם הרבעון השני יירשם בהיסטוריה כרבעון בו התאוששו המכירות של המחשבים האישיים? לראשונה אחרי קצת יותר משש שנים נרשמה עליה במכירות במונחים של שנה שנה בשוק ה-PC. למעשה, הפעם האחרונה בה נרשמה עלייה במכירות בשוק המצטמצם הזה הייתה ברבעון הראשון של 2012 – עכשיו, 25 רבעונים לאחר מכן, זה קורה שוב.

שתי חברות מחקר השוק הגדולות IDC וגרטנר (Gartner) פרסמו נתונים שמראים זאת, אם כי העוצמה מעט שונה. במקרה של IDC הטענה היא שהמכירות גדלו ב-2.7% במונחים של שנה לשנה, ואילו בגרטנר טוענים שהעלייה קטנה יותר ומסתכמת בכ-1.4% – אבל בכל מקרה, הווקטור מצביע למעלה.

מי אחראי לעלייה הזו? בשתי החברות מסכימים שמדובר בעיקר ברכישות בשוק העסקי שהתעורר קצת לאחרונה, והוא מכסה על ירידה מסוימת ברכישות בשוק הצרכני. עם זאת, גם בהיבט הצרכני יש מגזר שוק אחד שממשיך להציג עלייה במכירות וזה מחשבי המשחקים שהמכירות שלהם קיבלו דחיפה לאחר שמחירי כרטיסי התצוגה התחילו לרדת.

כל חמש החברות המובילות בשוק ה-PC חוו עלייה במכירות במונחים של שנה לשנה: לנובו (Lenovo), דל (Dell), אפל (Apple), אייסר (Acer) וגם HP.

 

תמונה: Pixabay

-פרסומת-
עורך האתר, כתב וותיק בתחום המחשבים והטכנולוגיה. נמצא כאן בסביבה עוד לפני שהאינטרנט הפך למה שהוא היום. היה עורך של מגזינים רבים (כן, מאלה שהודפסו על נייר), כולל PC Plus, חי את העולם הטכנולוגי ומתעורר בדיוק בזמן כשהשליח עומד בדלת עם מוצר חדש לסקירה.