שוק הטלפונים המתקפלים ממשיך עדיין להיות חלק זערורי בלבד מכלל שוק הטלפונים החכמים, אך ב-2023 הוא רשם עלייה נאה של כ-25%, ולפי חברת המחקר טרנדפורס (TrendForce), גם ב-2024 צפויה צמיחה, אך ברמה הרבה יותר נמוכה – 11% בלבד.
זה אומר שאחרי שב-2023 נמכרו כ-15.9 מיליון טלפונים מתקפלים, ב-2024 הצפי הוא למכירה של 17.7 מיליון מכשירים כאלה, ונתח השוק מכלל הטלפונים החכמים הנמכרים בשוק יעלה מ-1.4% ל-1.5% בלבד. קצת הלאה, בחברה מעריכים שנתח השוק יגיע ל-2% במהלך 2025, מה שאומר שהצמיחה תמשיך להיות ככל הנראה מתחת לציפיות של חברות כמו סמסונג (Samsung), שאומי (Xiaomi), מוטורולה (Motorola) ואחרות שמניעות את השוק הזה.
בחברה מציינים כי יש שתי סיבות עיקריות לצמיחה האיטית: שימור צרכנים נמוך עקב בעיות תחזוקה עמן צריכים להתמודד משתמשי טלפון מתקפל שעושים זאת לראשונה, מה שמוביל לחוסר אמון במוצר. שנית, המחירים הנוכחיים של הטלפונים המתקפלים גבוהים מאוד עדיין עבור רוב הצרכנים.
סמסונג באופן כנראה לא מפתיע מובילה את השוק עם 66.4% ב-2023, אבל הצפי הוא שהיא תאבד כ-6% נתח שוק ב-2024. מי שעוקבת אחריה היא וואווי (Huawei) שב-2023 החזיקה נתח שוק של 11.9%, והצפי הוא שהיא תגיע כמעט ל-20% בשנה הנוכחית.
השחקנית השלישית בגודלה כיום היא שאומי שלה קצת יותר מ-5%, והיא תשמור ב-2024, לפי הצפי, על המעמד שלה. בטרנדפורס מציינים שהכניסה של אופו (Oppo) ושל ויוו (Vivo) בהמשך השנה, כנראה עם טלפוני צדפה מתקפלים זולים יחסית – כדוגמת ה-Libero Flip של ZTE – יכולה להשפיע על השוק.