אפליקציית השיחות הפופולרית וואטסאפ (WhatsApp) שנרכשה על ידי פייסבוק (Facebook) ב-2014, הכריזה של מספר שירותים חדשים אותם היא תציע לחברות ובתי עסק. עבור חלק מאותם שירותים תגבה וואטסאפ תשלום, כך שמדובר למעשה באפיק ההכנסות הראשון והיחיד של האפליקציה, לאחר שהעניקה את שירותיה בחינם (במשך תקופה מסוימת גבתה וואטסאפ דמי מנוי שנתיים של דולר יחיד, אולם מדיניות זו בוטלה לאחר רכישתה).

המוצר הראשון של וואטסאפ הוא אפליקציה וממשק תוכנה (API), שיאפשר לבתי עסק לנהל שיחות עם לקוחות. בית העסק יוכל להתכתב עם הלקוח אך ורק אם הלקוח הוא זה שיצר את הקשר הראשוני. תגובה הנשלחת בתוך פחות מ-24 תועבר בחינם, בעוד שעל תגובה מאוחרת יותר יתבקש בית העסק לשלם סכום שיקבע כנראה לפי אורך או זמן משלוח ההודעה, עד 9 סנט אמריקני להודעה.

בנוסף, תציע וואטסאפ שני כלי פרסום חדשים שמטרתם לעודד את הלקוחות ליצור קשר עם עסקים דרך האפליקציה. הראשון יופיע בתוך פיד העדכונים בפייסבוק ויקשר למעשה בין שתי האפליקציות, בעוד שהשני יופיע תחת לשונית סטטוס (Status), שהיא הגרסה של וואטסאפ לתכונת ה״סיפורים״ (Stories) המוכרת מ-Snapchat. זמינותם של מוצרי הפרסום תהיה מוגבלת תחילה, וההשקה המלאה מתכוננת לשנת 2019. בניגוד למסנג׳ר (Messanger) של פייסבוק, וואטסאפ תקפיד שלא להציג פרסומות ברשימת אנשי הקשר או בתוך השיחות עצמן, לפחות בשלב זה.

וידאו: כך פייסבוק תעשה כסף מוואטסאפ