בכל שנות קיומה פייסבוק (Facebook) ראתה עלייה מתמדת במספר המשתמשים הפעילים, אולם לראשונה מאז 2004 היא מדווחת על ירידה של כמיליון משתמשים.
לפי הדוחות הכספיים שפרסמה החברה, ברבעון הקודם היו בממוצע כ-1.929 מיליארד משתמשים פעילים, זאת לעומת 1.93 מיליארד משתמשים פעילים ברבעון הקודם אשתקד. אמנם באחוזים מדובר בפחות מחצי אחוז, אבל זה מבטא את השינוי שעוברת הרשת החברתית והחוסר רלוונטיות שלה לצעירים.
יחד עם אובדן המשתמשים החברה לא השיגה את תחזית ההכנסות שלה מפרסום ברבעון האחרון, מה שהתבטא בפחות מודעות והביא בסופו של דבר לירידה בשווי החברה לבורסה, כשההפסד הזה הקטן הזה גרם למניית החברה לאבד כ-20% מערכה, סכום המסתכם לערך בכ-200 מיליארד דולר.
עם זאת מטא (Meta) עדיין שולטת בשוק החברתי כשבבעלותה גם אינסטגרם (Instagram) וואטסאפ (WhatsApp), כך סך המשתמשים הפעילים עלו מ-2.81 מיליארד ל-2.82 מיליארד משתמשים. באיסטגרם מדווחת החברה על עלייה של עוד 10 מיליון משתמשים ברבעון האחרון בלבד.
האתגרים של מטא הם רבים וגם מנכ”ל ומייסד החברה מארק צוקרברג מודה בכך: “לאנשים יש הרבה אפשרויות איך הם רוצים לבלות את זמנם, ואפליקציות כמו TikTok צומחות מהר מאוד”, אמר צוקרברג. “זו הסיבה שההתמקדות שלנו ב-Reels כל כך חשובה לטווח הארוך.”
לזה אפשר להוסיף גם את ההתמודדות של מטא מול מחאת המשתמשים מסביב לעולם וגם הדרישה של מדינות למיסוי הפעילות שלה וניסיון לחדור לעולם המטאוורס (Metaverse), כך שהשנה הקרובה תהיה מאתגרת במיוחד עבורה.