התחרות בין פייסבוק (Facebook), הרשת החברתית הפופולרית בעולם, לבין YouTube, אתר שיתוף הוידאו הגדול בעולם, מתחממת כשזו הראשונה בוחנת להטמיע זרם עדכונים בו יוצגו רק קטעי וידאו.
נראה כי בחברה של מארק צוקרברג רוצים לעשות אתר שיתוף וידאו משל עצמם, או בכל אופן לתת דגש גדול יותר לתכני הוידאו – כשלדף Facebook Media עלה סרטון המציג את יכולות הוידאו החדשות. כך את לשונית המסנג’ר החליפה לשונית וידאו – המציגה זרם עדכונים בו מופיעים רק תכני וידאו המתנגנים באופן אוטומטי. נראה שעל-מנת להגדיל את זמן החשיפה לתכני וידאו תוך וידוא שזה לא יפריעו לדפדוף בין זרם העדכונים והתמונות של החברים, החברה תטמיע אפשרות לצפות בסרטונים בחלון-בתוך-חלון, אפשרות שקיימת בגרסה הניידת של YouTube מזה זמן מה. השיפורים הללו נועדו להגדיל את משך הצפייה בסרטונים והם בעלי פוטנציאל להגדיל את הזמן שבו אנו מבלים בפייסבוק ואף את החשיפה לפוסטים פרסומיים ו/או פרסומות וידאו.
לאחרונה, הכניסה פייסבוק את האפשרות לצפייה בסרטוני וידאו ב-360 מעלות, אפשרות להזרים וידאו חי ועוד. נראה כי כל השיפורים בתחום הסרטונים מצביעים על כך שבפייסבוק מקווים לגנוב מ-YouTube את תואר אתר שיתוף הוידאו הגדול בעולם ולהפוך למקום דה-פקטו אליו משתמשים מעלים סרטונים.