פייסבוק הכריזה הלילה על חנות האפליקציות החדשה שלה, ה-App Center. החנות תשרת את 900 מיליון המשתמשים ברשת החברתית ותרכז את מירב האפליקציות הקיימות בפייסבוק לצד אפליקציות למחשב, לאנדרואיד וה-iOS, זאת כל עוד הם משלבות התממשקות ושימוש בפייסבוק.
בבלוג המפתחים של פייסבוק מסבירים כי המשתמשים יכולו לסייר ב-App Center ולמצוא מידע על האפליקציות, דירוג וסקירות עוד לפני שהם מורידים או מאשרים התקנה לפרופיל האישי, אולם בפייסבוק לא יכללו את כל האפליקציות, ז”א לא כל אפליקציה שתשלח תיכלל בחנות: “אפליקציות מעוצבות כראוי שאנשים נהנים יוצגו בהבלטה. אפליקציות המקבלות דירוג נמוך או שלא עומדות במדיניות האיכות שלנו לא יוצגו”, אומרים בבלוג.
החנות עדיין לא נפתחה למשתמשים וזה יקרה בעוד מספר שבועות. לעת עתה פייסבוק קוראת למפתחים לפתוח עמוד אישי לאפליקציה שלהם כדי שיוכלו להיכנס ולהיכלל בחנות ובנוסף תאפשר לראשונה למפתחים לשלוח אפליקציות בתשלום, זאת בנוסף לתשלום הרחבות בתוך האפליקציות. זו למעשה גם פלטפורמה חדשה ואפשרות לגזור רווחים נוספים הן על האפליקציות והן על הפרסומות שיוצגו.
אפשר לצפות לאפליקציות פופולריות כמו Draw Something, Pinterest, Spotify, Battle Pirates, Viddy, וכמובן Angry Birds שיגיעו לחנות, אך פייסבוק אינה מתכוונת להיות מתחרה של Google Play או ה-iOS App Store שכן היא תפנה משתמשים לשתי הפלטפורמות.
ה-App Center תאפשר התקנת אפליקציות דרך דפדפן המשתמש או גם דרך המכשיר הנייד והיא תהיה זמינה כאמור בעוד מספר שבועות.