במהלך השבועות הקרובים, מתכננת פייסבוק (Facebook) להשיק כלים חדשים שיאפשרו למשתמשי הרשת החברתית בקרה רבה יותר על התכנים המופיעים בתזרים העדכונים (News Feed) שלהם. לצד כל חבר, בן משפחה, קבוצה או עמוד, תופיע אפשרות להגביר או להקטין את כמות העדכונים שיוצגו מהם בזמן אמת. הוראות אלו יגברו על הסידור האוטומטי של פייסבוק.
בנוסף האפשרויות הקיימות למעקב (Follow) וביטולו, כמו גם להפסקה זמנית של עדכונים (Snooze), יזכו למיקום גדול ובולט יותר. כיום הן מוסתרות תחת תפריט נוסף, ורוב המשתמשים אינם מודעים לקיומן. כל השינויים הללו יופיעו בתחילה עבור אחוז קטן של משתמשים, אולם לאורך השבועות הבאים תרחיב פייסבוק עד ההשקה עד אשר תגיע לכלל החברים ברשת.
מצד המפרסמים, מציגה פייסבוק כלים חדשים שיאפשרו להם לבחור האם הם מעוניינים להציג פרסומות לצד תכנים העוסקים בחדשות ופוליטיקה, פשע, סוגיות חברותיות ועוד קטגוריות ״שליליות״. כך תאפשר פייסבוק למפרסמים שאינם מעוניינים לקשור בין מוצריהם ובין אירועים טראגיים אפשרות לסינון התכנים שהפרסומות יופיעו לצידם.
כלל השינויים הללו מגיעים ללא ספק בעקבות הביקורת הרבה על האופן שבו העדיפה פייסבוק עד כה את האינטרס המסחרי על פני סידור רלוונטי ובריא יותר של תזרים העדכונים. אולם ביקורת זו היא כמובן לא עניין חדש, ובעבר כבר הכריזה פייסבוק על כמה וכמה חידושים שנועדו לשפר את המצב – לא נראה שאלו הביאו לשיפור ניכר באיכות התזרים עבור מירב המשתמשים.