השבוע נערך ‘שבוע מודעות הסייבר’, בהובלת מערך הסייבר הלאומי. לקראת השבוע הזה, שנועד להגביר את המודעות של המשתמשים, באשר הם, לסכנות שאורבות ברשת תוך התמקדות בהתקפות דיוג (Phising) שהן כנאה הפופולריות ביותר, אולי בגלל קלות הביצוע היחסית שלהן.
לקראת השבוע זה ערך הסניף הישראלי של ESET, בשיתוף עם מכון גיאוקרטוגרפיה, סקר שוק ממנו עולה שלא פחות מ-83% מהנשאלים נחשפו לניסיון להתקפת דיוג. אבל יותר מדאיג מהמספר הזה, הוא 57% מהנשאלים שענו שהם לוחצים על קישורים שיווקיים מבלי לבדוק באמת האם ייתכן ומדובר בהונאה.
לפי החברה התקפת הדיוג הפופולרית ביותר ב-2021 הייתה מסרון ההתחזות לדואר ישראל, וגם הודעות דואר אלקטרוני, לפיהן הגיעה חבילה לארץ שדורשת תשלום מסים כדי לשחרר אותה ללקוח. שלא במפתיע, במהלך חודש חגיגות הקנייה של נובמבר מספר התקפות הדיוג הללו צמח באופן קיצוני.
התקפה אחרת הייתה ניסיון לשכנע את משתמשי WhatsApp שיש גם גרסה מיוחדת בצבע ורוד. הקישור הוביל לאתר שניסה לדלות פרטים פרטיים של המשתמשים שהגיעו אליו.
כן הסתובבו ברשת הישראלית הונאות דיוג שקשורות לחגיגות ה-50 של רמי לוי, חגיגות ה-60 של שופרסל, וכן הונאת ‘זיהנו שגיאה בפרטי החיוב’ ועוד.