מגזין הצרכנות האמריקני Consumer Reports החליט להסיר את המלצתו לרכישת מחשבי ה-Surface של מיקרוסופט (Microsoft), מאחר ולטענתו סובלים מחשבים אלו מבעיות אמינות יוצאות דופן. בסקר שאותו ערך המגזין בקרב 90,000 לקוחות, הסתבר כי כ-25 אחוז מאלו שרכשו מחשבי Surface סבלו מתקלת חומרה או תוכנה קריטיות בטווח שנתיים מיום הרכישה. זהו אחוז גבוה ביחס לכל המתחרים ובייחוד אפל, שמחשביה נמצאו כאמינים ביותר עם 10 אחוז תקלות בלבד.

התקלות שעליהן דיווחו הלקוחות כללו תקיעות של מערכת ההפעלה, כיבוי בלתי צפוי של המחשב, ומסכי מגע שהגיבו באיטיות או הפסיקו לפעול. מחשביה של מיקרוסופט נמצאו בלתי אמינים גם בהשוואה לדגמים של חברות כגון דל (Dell), אסוס (Asus) או סמסונג (Samsung), המציגים מפרט דומה ופועלים על בסיס אותה מערכת הפעלה (חלונות 10).

מיקרוסופט אינה ממהרת לקבל את תוצאות הסקר כעדות כלשהי לבעיה במחשבים אותם החברה מייצרת. "אנו לא סבורים כי התוצאות הללו מייצגות באופן מדויק את חווית המשתמשים במחשבי ה-Surface, והן אינן לוקחות בחשבון את שיפורי האמינות והביצועים בכל דור חדש של מחשבי ה-Surface". נציין כי כאשר ב-Consumer Reports נקבע בשנה שעברה כי מחשביה החדשים של אפל סובלים מביצועי סוללה בלתי צפויים, החברה לא הכחישה את הדיווח אלא הודיעה כי בכוונתה לפתור את התקלה, ואכן – לאחר מספר שבועות החזיר המגזין את המלצתו לאחר שלדברי עורכיו הצליחה אפל לתקן את הבעיה.