גוגל (Google) הכריזה כי החל ב-8 בפברואר יוכלו לקוחות עסקיים המשתמשים בשירות הדואר האלקטרוני Gmail לעבור לעיצוב חדש המשלב בצורה הדוקה את יתר שירותי החברה. באפריל כלל המשתמשים יועברו לעיצוב החדש, אם כי עדיין תהיה להם אפשרות לחזור לעיצוב הקיים. אולם עד סוף הרבעון השני של שנת 2022, יהפוך העיצוב החדש לברירת מחדל עבור כולם, ללא אפשרות חזרה.
ומה מציע העיצוב העדכני? החידוש מתמקד בשורת צלמיות שתופיע בצידו השמאלי של המסך ותאפשר גישה מהירה לשיחות, פגישות וידאו, ושירות Spaces המאפשר עבודה משותפת במסמכים מקוונים. כל אחד מהשירותים השונים ייפתח במסך מלא, במקום חלונות צפים שעשויים להסתיר מידע המופיע מאחוריהם כיום.
כמובן שבגוגל לא מעוניינים לפגוע בחשיבותו של Gmail, ועל כן שורת החיפוש תוסיף להופיע בראש המסך בכל השירותים השונים. אולם כאמור, למשתמשים לא ניתנת אפשרות בחירה של ממש, וגם אם אינם עושים כל שימוש ב-Meet ומעדיפים כלי אחר לשיחות וידאו, הוא עדיין יקודם באופן בולט בכל פעם שבה יבקשו לקרוא הודעות דואר חדשות.
שינוי העיצוב רלוונטי, כאמור, למשתמשים בתשלום בחשבון Workspace של גוגל, לרבות לקוחות אקדמיה וסטודנטים. עם זאת, בשלב הנוכחי בחברה לא מסרו מתי העיצוב יגיע לכלל המשתמשים החינמיים.
ואוו מגניב