רגע לפני ששנת 2021 נגמרת אנו חושפים את שבע התובנות המדהימות והעוצמתיות שקיבלנו אודות פרסום בפייסבוק לעסקים. ספויילר קטן – זה לא דומה לשום דבר שקראתם עד היום.
פרסום בפייסבוק לעסקים הפך להיות מורכב יותר בשנים האחרונות. אתם יכולים לטעון שזה בשל השינוי באלגוריתם של פייסבוק או להפיל את האשמה על פייסבוק עצמה עצמה בטענה שהיא חושפת אתכם פחות, אך האמת היא, שכמו כל אפיק שיווק דיגיטלי, וכיאה לפלטפורמת שיווק ענקית כמו פייסבוק, מהירות השינויים וההתפתחויות שצצות כמעט מידי יום מצריכים מהמשווקים להעמיק את הידע, לעקוב אחר כל החידושים ולהיות דינמיים. זה מצריך מהם להיות עם ראש פתוח ואצבע על הדופק, אבל יותר מכל, להיות חסרי פשרות באשר לאיכות התוכן שהם מפרסמים, ניתוח הקהלים והמתחרים וביצוע אופטימיזציה ברזולוציות הרבה יותר קטנות.
במאמר הזה לא נעסוק בפילוח שוק, רימרקטינג ויתר אסטרטגיות השיווק שבטח נחשפתם אליהם בכל מאמר שקיים ברשת אודות הקידום בפייסבוק. הפעם בחרנו לחשוף בפניכם את התובנות המשמעותיות ביותר, אלו שייקחו את השיווק שלכם כמה צעדים קדימה ויאפשרו לכם להצהיר בגאון, שאתם מבינים מהי מהות הפרסום בפייסבוק לעסקים, ושמבין המשווקים הרבים שיש, אתם יודעים איך לעשות את זה נכון!
תוכן פרסומי
מחפשים טיפים עוצמתיים לפרסום בפייסבוק לעסקים שרוצים למגנט לקוחות חדשים?
בואו נצלול פנימה. הכירו את 7 התובנות החדשות שלקחנו משנת 2021, וגלו כיצד ניישם אותם עם כל פעולת פרסום בפייסבוק בשנת 2021.
- יחס המרה
צמד המילים הזה מוכר לכל משווק, ובמקרים רבים הוא מהווה מטרה שיווקית נחשקת. אם יש משהו שהסקנו במהלך שנת 2020 הוא, שיחס ההמרה מהווה אינדיקטור משמעותי לפעולות השיווק, אך יותר מכך, הוא תלוי במידה רבה מאוד בקריאייטיב ובעבודת הקופי שתבצעו. אין ספק שבכל הקשור לשיווק עסקים בדיגיטל, ולפרסום בפייסבוק לעסקים בפרט, יחס ההמרה הוא שחקן משמעותי. בין שאתם שואפים להביא לידים חדשים, להגדיל את התנועה באתר או להגדיל את כמות המכירות, זהו המדד שמעיד את ההצלחה שלכם ועד כמה הייתם משכנעים.
מסיבה זו פייסבוק מציעה למשווקים את קמפיין ההמרות, שמאפשר לעקוב אחר המרות הגולשים במטרה להבין את ההתנהגות שלהם באתר וללמוד מיהם הקהלים שהסבירות שיבצעו המרה היא הגבוהה ביותר.
קמפיין המרות מתבסס על הטמעה של הפיקסל של פייסבוק באתר, באמצעותו ניתן לקבל מידע על כמות המשתמשים שנכנסו לאתר, כמה מהם ביצעו רכישה, כמה נטשו את עגלת הקניות וכדומה.
זה המקום לציין שהפיקסל הוא כלי עוצמתי עבור חנויות מקוונות, אך לא רק.
- בידול בשיווק
על מנת להתבלט מעל המתחרים, לא מספיק לתת שירות או מוצר איכותי, וגם לא מחיר אטרקטיבי. העסק צריך בידול – הסיבה הברורה והמשכנעת לכך שהלקוחות הפוטנציאליים שלכם צריכים לפנות דווקא אליכם ואין אצל אף מתחרה שלכם.
פיתוח ויישום אסטרטגיית בידול ב- 5 צעדים:
- הגדירו את תחום ההתמחות שלכם ואת הרווח של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם.
- חקרו את קהלי היעד שלכם בכדי להבין את הצרכים, האתגרים והחששות שלהם. התובנות שתקבלו מכך יובילו אתכם לפתח רשימה של תחומי העניין שלהם, שתהייה רלוונטית לשיווק התוכן שלכם.
- הגדירו את הייחודיות שלכם ביחס למתחרים ואת הערך המוסף שלכם, וודאו שהגדרתכם נכונה, רלוונטית וניתנת להוכחה ולבסוף, הגדירו את ייחודיותכם כך שתיצרו מותג שמגן עליכם מהתחרות.
- בנו את הסיפור שלכם כפי שיוצג ברשת והפכו את המומחיות שלכם לגלויה על ידי קידום ממומן בפייסבוק להפצת מאמרים מהבלוג, סרטונים, אינפוגרפיקות, מודעות תוכן ועוד.
- עקבו אחר תוצאות מאמצי השיווק שלכם ובצעו התאמות מבוססות תוצאות לקמפיינים שלכם.
- קופירייטינג
היכולת לכתוב בצורה משכנעת היא אומנות ששמורה למתי מעט, ותחת מבול הפרסומים שמציף את המשתמשים זה אחד המרכיבים הכי חיוניים לשיווק מוצלח.
למה הקופירייטינג כל כך חשוב במדיה החברתית?
קופירייטינג טוב עוזר למפרסמים לכבוש את הלקוחות הפוטנציאליים. הוא נועד לגרום ללקוח האידיאלי לעשות את מה שמבקשים ממנו, כמו להירשם לרשימת התפוצה, לרכוש את המוצר שמציעים לו או להיכנס לאתר החברה, אך הוא עושה זאת באמצעות חיבור רגשי.
הכירו את נוסחת PAS (problem – agitate – solution)
נוסחת PAS היא בין שיטות הקופירייטינג הפופולריות ביותר, שנועדה לסייע לכם ליצור טקסטים משכנעים. השיטה הזו נמצאה יעילה במיוחד ברשתות החברתיות ובשיווק באמצעות דוא"ל, ולכן היא חייבת להופיע בתובנות שלנו על פרסום בפייסבוק לעסקים.
Problem – בעיה. מה הדאגות של קהל היעד, מה הצרכים שלו.
Agitate – התססה. הצפת הבעיות והקשיים של קהל היעד.
Solution – פתרון. חשיפת הפתרון והערך המוסף של המוצר.
טיפים לקופי אפקטיבי בפייסבוק
- כתבו טקסטים קצרים שניתן לקרוא במהירות כדי למשוך תשומת לב.
- שלבו תוכן מולטימדיה תוך ניצול כל האפשרויות שפייסבוק מאפשרת (סרטונים, תמונות, סטורי, לייב…)
- שלבו קישורים לשיתוף כל תוכן הקשור לדף שלכם.
- קריאייטיב
המילה קריאייטיב לוקחת הרבה מאוד אנשים לפן העיצובי של השיווק, אך היצירתיות לא מוגבלת רק לפן הוויזואלי, ומתחילה בחשיבה יצירתית.
הקריאייטיב הוא כלי הנשק הכי עוצמתי שעומד לרשותכם בפרסום לעסקים בפייסבוק. למעשה, הוא המפתח להצלחה בשיווק מאז ומעולם, בזירה הדיגיטלית ומחוץ לה.
כדי לבלוט ולמשוך את תשומת הלב של המשתמשים חברות משקיעות משאבים רבים בפיתוח רעיונות חדשים ורעננים, המאפשרים להן לספק פתרונות לבעיות של הצרכנים באופן לא צפוי וייחודי.
בעוד שעבודת הקופי שייכת לאנשי התוכן והוויז'ואל לארט דיירקטור, הקריאייטיב ממזג בין שניהם, מתמקד בבולטות וברלוונטיות, ויוצר את השלם שגדול מסך חלקיו. להלן 5 טיפים מומלצים ועוצמתיים לפרסום בפייסבוק לעסקים.
- Facebook shop
שיווק מוצרים בפייסבוק בשנת 2021 חייב לנצל את חוויית הקניות המותאמת לנייד, שמאפשרת לכם ליצור בקלות חנות מקוונת ללא תשלום (הפיצ'ר רלוונטי גם לאינסטגרם). באפשרותכם לבחור אילו פריטים להציג ולמכור באמצעות אוספי מוצרים ולספר את סיפור המותג שלכם בעזרת גופנים וצבעים מותאמים אישית.
היתרון האדיר של החנויות המקוונות בפייסבוק הוא, שניתן לתקשר עם המשתמשים באמצעות, מסנג'ר או אינסטגרם דיירקט, להשיב על שאלות, להציע תמיכה וכדומה.
- איסוף פרטי במשתמשים בלחיצת כפתור
הגולשים יכולים להיות מאוד חשדנים כאשר המשווק מבקש מכם להשאיר פרטים. מסיבה זו, פייסבוק מציעה להתנסות בקמפיין הלידים, שמתבסס על טופס פנימי, שמושך אוטומטית את פרטי המשתמשים ושולח אותם אל המשווק באמצעות פוסט ממומן בפייסבוק.
היתרון האדיר של הקמפיין הזה טמון בעובדה, שהגולשים לא נדרשים להזין פרטים כלל, וכל מה שנדרש מהם הוא ללחוץ על כפתור.
- פוסטים וויראליים
כל משווק חולם על היום שבו הוא ייכנס לרשת ויגלה שהפוסט שפרסם הפך לוויראלי. פייסבוק מכירה בכמיהה הזו, ולשם כך היא מציעה קמפיינים להגדלת מעורבות במסגרת פרסום ממומן בפייסבוק. הקמפיינים האלו יעילים גם לשיווק תחרויות או הגרלות, אך הם הדרך הטובה ביותר לייצר הוכחה חברתית.
העיקרון הוא פשוט – הם מעודדים את המשתמשים להגיב ולשתף, ובכך יוצרים תנועה בדף וגם מעלים אותו אל סדר היום. קראו על הטרנד הבא של פייסבוק אשר משיקה כלי ליצירת ניוזלטרים ליוצרי תוכן.
רגע לפני הסוף,
אי אפשר לסיים את המאמר מבלי שנזכיר את השיווק באינסטגרם, שמהווה פלטפורמת שיווק נפלאה עבור עסקים פוטוגניים כמו מסעדות, טיפוח ויופי, אסתטיקה, עיצוב ועוד.
השיווק באינסטגרם דומה מאוד לשיווק בפייסבוק, ולכן כל התובנות שציינו לעיל, רלוונטיות גם לפלטפורמה זו, ויהיה זה חכם מצידכם ליישם אותן במקביל בשתי הפלטפורמות הללו.
ולסיום, תנו למומחים בפרסום בפייסבוק לעסקים לשווק אתכם
אנו מאמינים, שאם הגעתם עד לכאן, אתם מבינים את החשיבות של שיווק מקצועי, ממוקד ומדויק. אנו מקווים שהצלחנו להבהיר כמה חשוב שהשיווק יתבצע על ידי מומחים בשיווק בפייסבוק ולא על ידי משווק מתחיל או בעל עסק שרוצה לחסוך את עלויות השיווק.
כי אם אתם רוצים להגיע לתוצאות הטובות ביותר, אתם חייבים שיובילו אתכם לשם רק הטובים ביותר בתחומם!