אחרי פייסבוק (Facebook), טוויטר (Twitter) ועוד, גם גוגל (Google) מאמצת את מערכת הזיהוי של הסימון הכחול גם ב-Gmail. החברה החלה לסמן חשבונות מאומתים השולחים מכתובות של חברות וארגונים גדולים זאת במטרה למנוע הונאות וזיופים במיילים.
מדובר במערכת סימונים וביקורות שגוגל הפעילה ב-Gmail עוד לפני כשנתיים המכונה BIMI, זאת כתחליף לשימוש בתמונות פרופיל כלליות, בה היא ביקשה מארגונים לבצע אימות למיתוג ולחשבונות המיילים הנמצאים בשימוש. זה כולל קוד ייחודי המופיע בדומיין של החברה, קישור לקובץ אימות וכן שימוש בלוגו הרשמי. כך כל מי שכבר עבר את התהליך זכה להוספה של סימון וי כחול בצמוד לשם השולח ב-Gmail.
“אימות דוא”ל חזק עוזר למשתמשים ולמערכות אבטחת דוא”ל לזהות ולעצור דואר זבל, וגם מאפשר לשולחים למנף את אמון המותג שלהם”, כתבה החברה בבלוג. “זה מגביר את האמון במקורות הדוא”ל ומעניק לקוראים חוויה סוחפת, יוצר מערכת דוא”ל טובה יותר לכולם.” הונאות והתקפות דיוג שנגרמו באמצעות אימיילים גורמות להוצאות רבות של ארגונים על הגנת סייבר וגם למשתמשים עוגמת נפש רבה.
הסימון הכחול עלה לאחרונה לכותרות בזכות בטוויטר, לאחר שהרשת החברתית בבעלות אילון מאסק החליטה לגבות תשלום עבורו במסגרת Twitter Blue בעלות של 8 דולרים בחודש והיא גם ביטלה את הסימון לחשבונות גדולים שעתה נדרשים לשלם על כך, צעד שגרם לזעם רב כלפי הרשת החברתית. ובתוך כך מאסק כמובן לא פספס הזדמנות לצייץ על כך.