השעון החכם של אפל (Apple) ממשיך להיות השעון החכם הנמכר ביותר בעולם, ובהפרש גדול מול המתחרים. כך עולה מנתונים חלקיים שפרסמה חברת מחקר השווקים קאונטרפוינט (Counterpoint) אודות מכירות השעונים החכמים ברבעון הראשון של 2021, רבעון בו נרשמה עלייה במשלוחים של 35% מול הרבעון המקביל בשנה שעברה.
למעשה אפל לפי הדיווח הגדילה את המכירות שלה בלא פחות מאשר 50% במונחים של שנה לשנה ובהתאם לכך נפח השוק שלה עלה מ-30.3% ברבעון ראשון 2020 אל 33.5% ברבעון הראשון של 2021. זה מרשים עוד יותר כשמדלים שחלק השוק של שאר החברות הידועות בתחום הזה הצטמצם משנה לשנה – כולן, להוציא אפל, מכרו פחות.
מערכת ההפעלה של גוגל (Goole) מדשדשת בגלל ריבוי המוצרים שאינם מתאימה לה. הפער מאפל למקום השני, בו נמצאת וואווי, עולה על 25%, לוואווי יש רק 8.4% מול 10.1% בשנה שעברה ברבעון המקביל, וזה עדיין יותר מסמסונג (Samsung) שנתח השוק שלה הצטמצם בשנה האחרונה הזו מ-8.5% ל-8% בלבד.
גם אם מחברים את כל החברות שיימכרו שעוני Wear OS בשנה, אם תסתיים רכישת פיטביט (Fitbit) ולאור ההכרזה של סמסונג וגוגל על השילוב של Tizen לתוך Wear OS, נכון לעכשיו היא לא מגיעה לנתח שוק של 16% אפילו, כמחצית ממה שאפל מחזיקה בו.
לא להתלהב השעון מדהים ההפעלה בארץ … על הפנים. לפי יבואן אפל בישראלי בחניות אי דיגיטל השעון אמור להתריע בעת נפילה וירידת דופק דבר הפותח תקווה בפני אנשים לא בראים שהנה הגיעה הישועה ובעת שיפלו חלילה או ליבם לא יעמוד בעומס השעון יתרייע במקומם ויזעיק עזרה אז לא… פשוט לא… בברור אצל היבואן חלק ניכר מפעולות שתארתי המיועד לאוכלוסיות מבוגרות פשוט לא מופעל בארץ. למה בחול כן ואצלנו לא? ככה
קורא רמות סוכר
מעניין.